24,2 mln zł straty Almy Market

www.portalspozywczy.pl 15 listopada 2014 14:36

24,2 mln zł straty Almy Market

Grupa Kapitałowa Alma Market od stycznia do końca września zwiększyła przychody ze sprzedaży o 4 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost przychodów ze sprzedaży nie przełożył się jednak na dodatni wynik na działalności gospodarczej, gdyż grupa odnotowała w tym okresie stratę w wysokości 24,2 mln zł.

Niekorzystny dla grupy był szczególnie trzeci kwartał, w którym w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013 nastąpił spadek przychodów o 2,9 proc. oraz wzrost kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu (o 5,7 proc.), co w rezultacie spowodowało powstanie straty netto w wysokości 14,3 mln zł.

Spółka dominująca Alma Market S.A. odnotowała w okresie dziewięciu miesięcy 2014 roku wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 3,4 proc., za co odpowiadał głównie przyrost sprzedaży w obiektach otwartych w 2012 i 2013 roku. Niemniej jednak w okresie trzeciego kwartału bieżącego roku przychody spółki spadły w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego spadły o 1,3 proc. Jednocześnie obniżyła się marża na sprzedaży brutto o blisko 1,4 proc., co w konsekwencji wpłynęło na obniżenie zysku na sprzedaży o 3,9 mln zł w stosunku do trzeciego kwartału poprzedniego roku.

"Na spadku sprzedaży w trzecim kwartale 2014 roku zaważyła przede wszystkim sprzedaż we wrześniu i odnotowany w tym miesiącu spadek wartości przeciętnego koszyka zakupów dokonywanych przez klientów, związany ze zmniejszeniem popytu konsumpcyjnego oraz obniżeniem cen (przede wszystkim ze względu na czynniki deflacyjne występujące w przypadku części grup towarowych, jak również promocyjne obniżki cen). Zaistniały również przyczyny zewnętrzne, niezależne od spółki, które negatywnie wpłynęły na wyniki sprzedaży" - czytamy w komentarzu do raportu finansowego spółki.

Alma Market wśród tych czynników wskazuje na zamknięcie dróg dojazdowych lub wprowadzenie istotnych ograniczeń w ruchu drogowym związanych z pracami remontowymi w okolicach kilku obiektów handlowych spółki, a także na rozrost konkurencji w bezpośredniej bliskości jednostek handlowych spółki dominującej. Biorąc również pod uwagę wzrost kosztów w trzecim kwartale 2014 roku w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, na co miały wpływ obiekty otwarte w 2013 roku, spółka dominująca odnotowała stratę w trzecim kwartale 2014 roku większą, aniżeli miało to miejsce w analogicznym okresie 2013 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.