25 mln zł straty Grupy Integer.pl

Autor: www.dlahandlu.pl 30 listopada 2016 09:07

Przychody Grupy Integer.pl z działalności kontynuowanej (obejmującej usługi kurierskie, paczkomatowe, sprzedaż maszyn i urządzeń z wyłączeniem usług listów tradycyjnych) w III kwartale 2016 roku wyniosły 109 mln zł i były aż o 100% wyższe r/r. Wynik netto z działalności kontynuowanej wyniósł -25 mln zł w III kwartale 2016 r., w porównaniu z -24,9 mln zł rok wcześniej


Liczba obsłużonych przesyłek kurierskich przekroczyła w III kwartale br. 4,4 mln sztuk, co oznacza wzrost aż o 435% r/r i o 93% w stosunku do sezonowo najlepszego IV kwartału zeszłego roku.

W segmencie paczkomatowym liczba maszyn wzrosła do 4,8 tys. na koniec III kwartału br., tj. o 1,3 tys. paczkomatów w ciągu 12 miesięcy, z czego najwięcej maszyn zainstalowano w Polsce i we Francji.

Koszty operacyjne Grupy, z wyłączeniem amortyzacji oraz jednorazowych kosztów transakcji i odpisów wartości aktywów, wzrosły w III kwartale 2016 r. o 54,9 mln zł r/r, głównie w efekcie kosztów obsługi wyższych wolumenów usług kurierskich i paczkomatowych.

EBITDA z działalności kontynuowanej (z wyłączeniem odpisów i transakcji o charakterze jednorazowym) w III kwartale 2016 roku wyniosła -4,3 mln zł i była o 5,8 mln zł wyższa r/r.

Segmenty kurierski był rentowny drugi kwartał z rzędu i już po roku od jego uruchomienia osiągnął trwałą rentowność. EBITDA segmentu kurierskiego wyniosła w III kw. 1,1 mln zł w porównaniu do 0,7 mln zł za II kw.

EBITDA z segmentu paczkomatowego, pomimo pozytywnej kontrybucji biznesu w Polsce była ujemna i wyniosła 3 mln zł, co było spowodowane głównie niższym poziomem EBITDA na rynku rosyjskim. W efekcie aby ograniczyć straty w przyszłości Zarząd podjął decyzje o wycofaniu się rynku rosyjskiego.

EBITDA segmentu pozostałego w III kwartale wyniosła 9,4 mln zł (poprawa o 1,8 mln zł w stosunku do II kw) i została wygenerowana głównie na sprzedaży paczkomatów na rynki zagraniczne (Australia, kraje bałtyckie), części zamiennych, jak również sprzedaży usług serwisowych i pogwarancyjnych oraz usług marketingowych i IT

Zakończona została restrukturyzacja segmentu listowego, a koszty związane z tym procesem zostały rozpoznane w zakończonym 30 września 2016 r., III kwartale. Prowadzona restrukturyzacja tego segmentu miała negatywny wpływ na wynik EBITDA Grupy w wysokości 23,0 mln zł.

·

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    11,95

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.