25 proc. konsumentów zamawia posiłki przez telefon lub online

Autor: rp.pl 21 lipca 2017 11:32

Z raportu firmy GfK wynika, że już 25 proc. konsumentów zamawia posiłki przez telefon lub online. W ciągu roku ich liczba wzrosła o 6 pkt proc. - podaje rp.pl

Rynek gastronomiczny wart jest już niemal 33 mld zł, a w 2016 r. wzrósł o 9 proc. Według raportu Polska na Talerzu sieci Makro średnie wydatki na posiłki poza domem to 35 zł w tygodniu oraz 36 zł w weekendy. Co najważniejsze, od lat systematycznie rosną wydawane w ten sposób kwoty.

Środek ciężkości przesuwa się teraz w stronę klientów internetowych, ponieważ ta grupa zazwyczaj po spróbowaniu nowej formy dostawy chętniej do niej wraca.

– Rynek dostaw jedzenia rośnie w Polsce 40 proc. rocznie. Natomiast w przypadku startupów, takich jak my, barierą wejścia jest jedynie – i aż – zmiana przyzwyczajeń – mówi Danuta Pawlik, prezes Lunching.pl.

Konsumenci przekonują się, że wybór, możliwość dodawania i sprawdzania opinii i szybkość zamówienia przeważają nad korzyściami dzwonienia do restauracji.

Niedawno zamówienia online i dostawy do domu uruchomił McDonald's. Ma je również KFC, które jeszcze w lipcu chce uruchomić kolejną usługę. Skip The Line to zamawianie posiłków przez smartfona z odbiorem w restauracji.

Więcej na rp.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8704

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557866

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.