25 proc. mieszkańców UE kupiło w 2016 r. żywność przez internet

Autor: pr, dlahandlu.pl 12 stycznia 2017 10:22

W 2016 roku niemal co czwarty obywatel Unii Europejskiej kupił produkty spożywcze online. Znikają obawy o jakość towarów czy długi czas oczekiwania na ich dostarczenie – oceniają eksperci platformy e-commerce Shoper.

Optymistyczne sygnały dla branży FMCG, związane z internetowym kanałem sprzedaży, dochodzą już od kilku miesięcy. Analitycy Morgan Stanley na początku ub. roku prognozowali, że zakupy żywności w sieci zrobi jeden na trzech internautów na świecie. To znaczący wzrost w porównaniu z 2015 r., gdy takie zakupy zrobił jedynie co piąty. W samych tylko Stanach Zjednoczonych wartość rynku świeżych e-zakupów spożywczych w 2016 mogła zamknąć się w kwocie 42 miliardów dolarów – aż o 163 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2015.

Morgan Stanley podaje, że podstawowym czynnikiem powstrzymującym klientów od kupowania żywności w internecie jest skłonność do samodzielnego wybierania produktów z półek oraz możliwość robienia szybkich zakupów w sklepach stacjonarnych po pracy, w drodze do domu. Obawy obiektywne – o koszt dostawy, jakość dostarczonych produktów i czas dostarczenia zamówienia – były wymieniane rzadziej.

- Branża e-grocery, tak jak wszystko w internecie, będzie rosła – od tego nie ma odwrotu. Klienci mają swoje przyzwyczajenia zakupowe, ale nie przeszkadzają one w popularyzacji internetowego kanału sprzedaży żywności – komentuje Tomasz Tybon, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania gotowych sklepów internetowych Shoper. – Co więcej, dostosowując usługi do zachowań konsumenckich, sprzedawcy mogą wiele zyskać. Wyobraźmy sobie piekarnię z modelem abonamentowym – dostawa wybranego świeżego pieczywa w poniedziałek, wtorek i piątek, z grafikiem dostaw ustalanym i opłacanym przez internet.

Jak wynika z danych agencji Eurostat, niemal 25 proc. mieszkańców Unii Europejskiej w ubiegłym roku kupiło żywność przez internet. Najaktywniejsi pod tym względem są internauci w wieku od 25 do 54 lat, czyli przedstawiciele tzw. grupy komercyjnej, z najzasobniejszymi portfelami. Z kolei według badania Kantar Worldpanel wartość sprzedaży żywności przez internet w okresie lipiec 2015 – czerwiec 2016 r. wyniosła 48 miliardów dolarów, czyli o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Do 2025 r. wartość rynku ma wzrosnąć do 150 mld dolarów.

Korzystna koniunktura stwarza dobre warunki przedsiębiorcom myślącym o rozpoczęciu sprzedaży w sieci lub rozszerzeniu obecnej działalności o ten kanał. – Wiele osób robi codziennie zakupy spożywcze, ale wartość ich koszyka zakupowego jest niewielka – przypomina Tomasz Tybon. – Dlatego dużą szansę na sukces mają firmy, które rozwiążą problem drobnych, ale częstych zakupów, szybko dostarczanych klientowi.

  • patataj 2017-01-20 20:12:36

    No ja to teraz tylkow sieci zamawiam. Nawet specjalnie zamówiłem kartę aero2, żeby monitorować stan moich zamówień;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.