26 proc. internautów zwiększy wydatki na zakupy w sieci

Autor: Gemius 25 września 2015 12:54

Najnowszy raport o rynku e-commerce, przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej, pokazuje, że w najbliższym roku ponad jedna czwarta internautów kupujących online (26 proc.) planuje zwiększyć sumę pieniędzy, jaką zostawia w e-sklepach.

Dla porównania – zmniejszenie wydatków na zakupy w sieci deklaruje 4 proc. ankietowanych. Blisko połowa e-konsumentów przewiduje, że ilość pieniędzy, jakie pozostawią w nadchodzącym roku w sklepach internetowych, pozostanie na poziomie zbliżonym do aktualnego.

- W ujęciu budżetu planowanego na zakupy, deklaracje konsumentów są bardzo podobne do tych, które mogliśmy zauważyć w roku 2014. Nadal podobny odsetek respondentów planuje zwiększenie wydatków na zakupy w sieci, ale co ważne, istotnie mniej deklaruje ich zmniejszenie. Pozwala to przypuszczać, że rynek e-commerce dalej będzie dynamicznie rósł– komentuje Krzysztof Majkowski, ekspert z firmy Gemius.

W porównaniu do kobiet mężczyźni nieco częściej deklarowali zwiększenie wydatków na produkty i usługi kupowane w sieci (28 proc. vs 26 proc.). Do zaplanowania wyższej kwoty w budżecie na e-zakupy przyznaje się najwięcej internautów w wieku 35–49 lat (30 proc.), osób z wykształceniem średnim (29 proc.) i osób, które oceniają sytuację gospodarstwa domowego jako dobrą pod względem finansowym (32 proc.).

Jakie kwoty polski internauta przeznacza na zakupy w e-sklepach? Na przykład w ciągu miesiąca na obuwie wydaje średnio 82,5 zł, na odzież, akcesoria i dodatki średnio 75 zł, a na książki, płyty i filmy średnio 42 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.