27,5 mln zł straty Czerwonej Torebki

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2013 21:21

27,5 mln zł straty Czerwonej Torebki

W trzecim kwartale 2013 roku skonsolidowane przychody spółki Czerwona Torebka ze sprzedaży osiągnęły poziom 49,4 mln złotych w porównaniu do 12,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 36,706 mln, czyli o ok 288 proc. Jednocześnie spółka wygenerowała stratę netto w wysokości 27,5 mln złotych.

Narastająco po 9 miesiącach bieżącego roku całkowite przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 101,2 mln zł i były o 50,8 mln (tj. 100,71 proc.) wyższe od przychodów zrealizowanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Czerwona Torebka jest na etapie istotnych inwestycji, w okresie sprawozdawczym dokonała przejęcia spółek: Merlin.pl S.A. i Małpka S.A., a także uruchamia własną sieć dyskontów. Te fakty mają niebagatelny wpływ na wykazane wyniki finansowe.

Wzrost przychodów w omawianym okresie to z jednej strony efekt wzrostu przychodów z tytułu wynajmu powierzchni handlowej, z drugiej zaś strony przychody dynamicznie rozwijającego się segmentu, jakim jest działalność handlowa.

Ze względu na istotne inwestycje, strata netto Grupy Czerwona Torebka wygenerowana w okresie 9 miesięcy 2013 roku wyniosła 27,5 mln zł, w porównaniu do zysku netto 19,7 mln zł w analogicznym okresie roku 2012.

- Chcemy zarządzać formatami handlowymi we wszystkich znaczących kanałach dystrybucji. W maju br. przejęliśmy spółkę Merlin.pl, zarządzającą wiodącym na naszym rynku sklepem internetowym, a we wrześniu sfinalizowaliśmy akwizycję sklepów typu convenience - Małpka Express. Pod koniec tego roku ruszymy z nową, autorską siecią dyskontowych sklepów ogólnospożywczo-przemysłowych - wyjaśnia Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej spółki Czerwona Torebka.

- Przejęcia pozwolą nam na zajęcie znaczącej pozycji w segmentach e-commerce i convenience, a rozwój własnego formatu handlowego również w segmencie dyskontów. - dodaje.

- Rozwojowi segmentu handlowego będzie towarzyszyło znaczne zapotrzebowanie na kapitał, ponieważ każdy z rozwijanych projektów jest na wczesnym etapie rozwoju - informuje Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy spółki Czerwona Torebka.

- Nowe projekty będą finansowane poprzez kredyty inwestycyjne i leasingi pozyskiwane na poszczególne spółki celowe jak również niewykorzystane do tej pory limity kredytowe w spółkach celowych. Alternatywnym źródłem finansowania będzie sprzedaż obiektów tzw. „starego portfela" z segmentu deweloperskiego oraz sprzedaż wydzielonych lokali z pasaży Czerwona Torebka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane