30 proc. klientów daje sklepom max. 2 minuty na sprawdzenie dostępności towaru

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2017 15:19

Badanie Sapio Research w imieniu Zetes we współpracy z Zebra Technologies pokazało, w jaki sposób klienci reagują na usługi niespełniające ich oczekiwań oraz jak wyglądają te oczekiwania w stosunku do obsługi wielokanałowej.

Wyzwaniem dla sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną jest ograniczona cierpliwość klientów. Większość klientów (70%) deklaruje gotowość do zaczekania w sklepie nie więcej niż pięć minut, aby dowiedzieć się, czy towar jest dostępny; w przypadku 30% klientów czas ten nie przekracza dwóch minut. Dokonując zakupów online, klient zachowuje się podobnie. W przypadku zakupów spożywczych 26% respondentów szukałoby zamiennika lub podobnego produktu online, gdyby dany produkt nie był dostępny. Z kolei 30% nabywców artykułów wyposażenia domu oraz 31% nabywców odzieży udałoby się na inną stronę lub zrezygnowałoby z zakupu. W związku z brakiem towaru na stanie w przypadku artykułów wyposażenia domu sklepy tracą do 33% sprzedaży, a w przypadku odzieży – 31%.

Ponadto ponad dwie trzecie (78%) klientów nie wyklucza całkowitej rezygnacji z usług sklepu, gdyby dostawa była spóźniona lub niekompletna trzy razy. Niemal jedna trzecia (31%) deklaruje wolę zaakceptowania tylko jednej spóźnionej lub niekompletnej przesyłki. Klienci, którzy stosują zasadę trzech prób w jednym kanale, są skłonni do stosowania jej we wszystkich kanałach, co stanowi duże wyzwanie w kontekście budowania zadowolenia i lojalności.

Sklepy prowadzące sprzedaż detaliczną przyznają, że uzyskanie całościowego wglądu w stany magazynowe jest dla nich zadaniem priorytetowym (duże lub krytyczne znaczenie przypisuje mu 81% respondentów), ale zaledwie 36% z nich udało się ten cel zrealizować.

Mniej niż jedna trzecia sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną oferuje klientom precyzyjne informacje na temat dostępności towarów we wszystkich lokalizacjach sklepów, a 45% podmiotów takich informacji nie dostarcza wcale.
Zaledwie 20% sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną korzysta ze zautomatyzowanych systemów, aktualizowanych w czasie rzeczywistym, a jedynie 19% sprzedawców ma możliwość sprawdzenia dostępności towaru za pomocą aplikacji mobilnej.
Ponad połowa (58%) klientów deklaruje mniejszą skłonność do skorzystania z usług sklepu, jeżeli zwrot wiąże się z dużymi trudnościami.

W badaniu uczestniczyło 2022 konsumentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Hiszpanii oraz 214 sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną w marcu 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,98

  • Śr

    8,04

  • Min

    5,30

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10963

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane