30 proc. klientów sieci IKEA wybiera się do jej sklepów ze względu na restauracje

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2017 11:20

Coraz większa popularność restauracji Ikea zaowocowała pomysłem stworzenia restauracji z dala od tradycyjnych lokalizacji, czyli wewnątrz sklepów meblowej sieci. Dział Ikea Food jest jednym z najszybciej rozwijających się działów szwedzkiej firmy.

Restauracje początkowo były sposobem na zwiększenie sprzedaży większej ilości mebli, ale Ikea zdaje się dostrzegać ich potencjał. Rozbudowano gamę produktów, a zdrowa żywność zyskuje na znaczeniu, co czyni sektor "food" jednym z najszybciej rozwijających się działów w firmie. Ikea sprzedaje rocznie 650 milionów posiłków, co w 2016 roku przełożyło się na sprzedaż w wysokości 1,7 mld euro (łączne obroty przedsiębiorstwa wyniosły w tym czasie 34,2 mld euro).

To skłoniło Ikea Food do rozwijania konceptu restauracyjnego. Sieć zaproponowała klientom większy wybór dań i kładzie nacisk na zdrową żywność. Ceny są nadal przystępne, a jakość się nie obniżyła. Odkąd Ikea wdrożyła nową strategię, roczne obroty Ikea Food wzrosły o 8 proc. 30 proc. klientów Ikei twierdzi, że restauracja jest jedynym powodem ich wizyty w sklepie. Firma rozważa więc otwieranie restauracji w centrach miast, by jeszcze łatwiej docierać do konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane