PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

44 proc. najmłodszych konsumentów korzysta z programów lojalnościowych

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2016 10:51

44 proc. najmłodszych konsumentów korzysta z programów lojalnościowych fot. shutterstock

Z raportu Saleforce „2016 Connected Consumer Goods" wynika, że wszyscy konsumenci poszukując produktów korzystają z Internetu i przeglądają e-serwisy dostawcy lub producenta. Wszystkie grupy wiekowe uważają, że najniższe ceny można znaleźć w sklepach online, a najlepszą obsługę w sklepach tradycyjnych. Jednak najmłodsze pokolenie znacznie częściej publicznie krytykuje marki produktów (33%), ale też częściej od innych pokoleń uczestniczy w programach lojalnościowych (44%).

Millenialsi (Pokolenie Y) obecnie stanowią najsilniejszą siłę nabywczą na świecie. Jeśli producentom dóbr konsumpcyjnych zależy na ich względach, powinni wykorzystywać wrażenia i doświadczenia klientów z użytkowania produktów, i na tej podstawie starać się budować przekaz reklamowy w kanałach online. Tworzenie programów lojalnościowych powinni natomiast budować nie tyle na systemach zniżek i rabatów, lecz przede wszystkim na zindywidualizowanej komunikacji.

Przed zamówieniem produktu większość konsumentów niezależnie od wieku szuka informacji o nim w kanałach online (69%). W tym celu przeglądają strony sklepów internetowych (55%) i serwisy danej marki (52%). Dla połowy badanych preferowanym miejscem poszukiwań nadal pozostają tradycyjne sklepy. Odwiedza je 51% Millenialsów, 52% Pokolenia X i 57% Baby Boomers. Nie jest niespodzianką, że najmłodsi konsumenci w wielu 18-34, wyszukując informacji o produktach, pięć razy częściej korzystają z mediów społecznościowych (25%) w porównaniu do osób 55+ (5%).

Konsumenci dwukrotnie częściej przyznają, że recenzje produktów w sieci są bardziej godne zaufania (31%) niż informacje uzyskane od sprzedawców (12%). Duże znaczenie wciąż mają polecenia od znajomych, rodziny i przyjaciół (23%), natomiast newsy na temat produktów czy marek czyta łącznie tylko 4% potencjalnych klientów.

Większość klientów reaguje negatywnie na reklamę kontekstową ukazującą się podczas wyszukiwania produktu. Wielu z nich traktuje ją jako naruszenie prywatności (44% Millenialsów, 46% Pokolenia X i 53% Baby Boomers). Za dokuczliwą i irytującą uznało ją aż 57% ogółu badanych, reklamy najbardziej drażnią najstarsze pokolenie (65%), najmniej najmłodsze – 48%. Z tego względu firmy i marki, które umieszczają reklamy w sieci, w tym także w mediach społecznościowych, powinny je raczej adresować do Millenialsów, bo tylko 38% młodych respondentów odbiera negatywnie reklamy online, w porównaniu do 49% z pokolenia Baby Boomers.

Przy zakupie różnego rodzaju dóbr liczy się nie tylko cena, ale i jakość obsługi. Jak wynika z badania, konsumenci uzyskują najlepsze ceny u sprzedawców online (55%), w porównaniu do sklepów stacjonarnych (28%). Natomiast jeśli chodzi o jakość obsługi klienta zwyciężają sklepy tradycyjne (53%) przed sklepami online (25%). Powodem złej oceny obsługi w kanale online są negatywne doświadczenia klientów: 25% nabywców „zawsze" lub „często" ma problem ze znalezieniem wyszukiwanych produktów. Co ciekawe jeśli cena nie jest decydującym kryterium zakupu, klienci wolą kupować w sklepie tradycyjnym (53%).


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.