48 proc. konsumentów ufa lokalnym markom a nie światowym brandom

www.portalspozywczy.pl 21 sierpnia 2017 13:49

- Zaufanie budowane w odniesieniu do bezpieczeństwa, jakości i smaku to kluczowy temat na mocno konkurencyjnym rynku spożywczym. W dużej mierze wpływa ono nie tylko na wybór produktów żywnościowych, lecz także preferowanych kanałów dystrybucji - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel.

Zdaniem ekspertki duże sieci spożywcze mimo oferowanej przez nie wygody w kontekście lokalizacji i szerokości asortymentu, a także konkurencyjności cenowej, dla wielu konsumentów nie są jednak idealnym wyborem. Badania firmy Mintel wskazują, że prawie połowa respondentów (48%) w Polsce bardziej skłonna jest zaufać małym graczom i producentom niż dużym korporacjom.

- Wraz z rosnącą świadomością, coraz większa liczba konsumentów odwiedza hale targowe lub jarmarki/festyny, w tym targi śniadaniowe, a także decyduje się dołączyć do kooperatywy spożywczej. Bardziej liczy się bezpośredni kontakt, wsparcie lokalnych wytwórców, a także możliwość zakupu świeżych produktów o unikalnych walorach zdrowotnych - mówi Honorata Jarocka.

Jakość jest również istotnym kryterium, z uwagi na sceptycyzm konsumentów w odniesieniu do większych producentów. Według danych firmy Mintel, prawie siedmiu na dziesięciu (65%) Polaków uważa, że producenci są bardziej zainteresowani własnym zyskiem niż jakością finalnych produktów żywnościowych. Zatem możliwość budowania bezpośrednich relacji i uzyskania większego zakresu informacji na temat pochodzenia produktów żywnościowych w szczególny sposób zyskuje na znaczeniu.

- Na przykład, aż 63% polskich konsumentów mówi o tym, że są bardziej skłonni zaufać danemu produktowi, jeżeli na jego opakowaniu znajdują się dokładne informacje na temat pochodzenia składników. Ważny jest dodatkowo aspekt środowiskowy - 24% respondentów stara się w sposób świadomy podejmować takie decyzje zakupowe, które mają w ich oczach lepszy wpływ na wymiar środowiskowy - dodaje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • xc 2017-08-23 08:49:45

    bo koncerny oszukują, na rynki wschodnie puszczają niższą jakość tych samych produktów co na Zachodzie w tej samej albo wyższej cenie, bo koncerny mają klienta w nosie, chodzi o dojenie kasy a sztaby prawników, PR-owców, marketingowców robią wszystko, żeby żeby omamić klienta reklamą i żeby włożył ich badziewie do koszyka, żeby nie wyszły na jaw wały itp,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.