5 konsumenckich trendów na rynku żywności na 2018 rok

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2018 14:04

5 konsumenckich trendów na rynku żywności na 2018 rok Fot,. Shutterstock.com

Wybór wysokiej jakości produktów, zamawianie jedzenia przez telefon czy wzrost sprzedaży artykułów przekazujących pozytywne idee – to niektóre z trendów, które zdominują 2018 rok. Na co jeszcze konsumenci branży spożywczej zwrócą szczególną uwagę?

Trend #1: uważność

Uważność (ang. mindfulness) jest obecnie jednym z najczęściej używanych terminów w kontekście codziennego życia. Co tak naprawdę oznacza i jak wpływa na kulinaria?

Za ojca uważności jest uznawany Jon Kabat-Zinn, który w 1979 roku opracował kurs leczenia oparty na medytacji buddyjskiej, którego celem było uspokojenie i zwiększenie świadomości. Uważność odzwierciedla aktualne nastawienie konsumentów do nabywanych produktów, które skupia się na zrozumieniu wartości danej marki i wsparciu poprzez zakup oferowanych przez nią artykułów.

Według Innova Market Insights mindfulness to trend nr 1 w 2018 roku, który w przypadku konsumentów rynku spożywczego wiąże się ze świadomością jakości i stanu produktu. W USA siedem na dziesięć osób chcących dokonać zakupu pragnie najpierw zapoznać się z listą składników. Wzrasta sprzedaż produktów marek, które na opakowaniach swoich artykułów umieszczają hasła odnoszące się do pozytywnych idei np. McDonald’s w Bethesda w stanie Maryland to pierwsza restauracja sieci, która stała się „certyfikowaną zieloną restauracją”, a marki Honda i Subaru prowadzą kampanie reklamowe mające na celu pomoc nowym start-upom.

Trend #2: książki kulinarne

W księgarniach wzrasta liczba dostępnych książek kulinarnych. Wydają je nie tylko znani szefowie kuchni, ale również influencerzy, animatorzy zdrowego odżywiania. Samodzielne przygotowywanie posiłków i deserów pozwala się zrelaksować, oderwać od pracy. Wpisuje się również w modny styl slow life, czyli celebrowanie chwil, szukanie harmonii w tym, co na co dzień robimy.

Trend #3: bezpieczeństwo

W 2018 roku większą wagę będziemy przykładać do osobistego bezpieczeństwa. Według 10. sondażu Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego ponad jedna trzecia Amerykanów czuje się niespokojnie, odczuwa złość lub drażliwość. Zyskać mogą na tym detaliści, ponieważ ludzie będą unikać dużych grup, coraz chętniej robiąc zakupy w mniejszych, osiedlowych sklepach. Amazon i Walmart testują rozwiązanie polegające na dostarczeniu zakupów do domu i ich rozpakowaniu. Przeciwnicy tego sposobu uważają, że zmniejsza ono realne bezpieczeństwo domowników, naraża na napady i otwiera system antywłamaniowy dla hakerów. Z punku widzenia firmy, taka możliwość pozwoli na długie lata zyskać zaufanego klienta.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8511

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane