5 sposobów na "uratowanie" Tesco. Jednym z nich sprzedaż operacji w Europie Wschodniej

Autor: dlahandlu.pl na podstawie The Telegraph 17 grudnia 2015 10:21

W okresie 12 tygodni zakończonym 6 grudnia, przychody Tesco obniżyły się o 3,4 proc., przede wszystkim z powodu mniejszej liczby klientów. Eksperci wskazują na 5 sposobów, które mogą pomóc sieci powrócić na ścieżkę wzrostu. Jednym z nich jest pozbycie się biznesów w Europie Wschodniej.

Brytyjski portal The Telegraph przygotował zestawienie rozwiązań, które pomogą Tesco wyjść na prostą.

Pierwszym z nich jest sprzedaż "rozpraszających" części przedsiębiorstwa. Program obejmuje sprzedaż nierentownych spółek zależnych jak Giraffe i Harris + Hoole, jak również biznesów w Tajlandii oraz operacji w Europie Wschodniej. - Chociaż zagraniczne oddziały mogą okazać się opłacalne, odwracają uwagę od podstawowej działalności i generowania środków pieniężnych, które mogą być wykorzystane do wzmocnienia sieci - czytamy w portalu.

Drugim krokiem jest uświadomienie sobie, że koncentrowanie się na markach nie działa. Konsumenci nie są tak bardzo przywiązani do konkretnych brandów, chcą sprawdzonych produktów (dobry chleb, dobry ketchup z pomidorów). Nacisk Lewisa na brandy nie jest obecnie wskazany.

Trzeci krok to opracowanie jak zarządzać dużymi nieruchomościami (w szczególności hipermarketami). Poprzednik Lewisa spędził dużo czasu wymyślając jak zapełnić puste przestrzenie w dużych sklepach (kawiarnie itp.) Te rozwiązania nie sprawdziły się. Tesco powinno skupić się na podstawowych działalnościach detalicznych. 

Czwarte rozwiązanie to większa przejrzystość. Krytycy wskazują na fakt, że prezes Lewis składa pewne obietnice, ale się z nich nie wywiązuje.

Ostatni krok to budowanie marki Tesco. Sieć musi znaleźć sposób na to, aby klienci chcieli robić tam zakupy, nie tylko ze względu na wygodę czy kampanie marketingowe.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.