50,7 mln zł zysku netto Grupy Eurocash w pierwszym półroczu br.

Autor: www.dlahandlu.pl 26 sierpnia 2014 09:29

50,7 mln zł zysku netto Grupy Eurocash w pierwszym półroczu br.

Sprzedaż Grupy Eurocash sięgnęła w drugim kwartale 2014 r. 4,29 mld zł, czyli o 2,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 r. W całym pierwszym półroczu skonsolidowana sprzedaż wyniosła 8,01 mld zł i utrzymała się na podobnym poziomie co w pierwszej połowie ubiegłego roku (spadek o 0,65% r/r).

Mimo utrzymujących się trudnych warunków na rynku FMCG, Grupa Eurocash zanotowała w drugim kwartale wzrost zysku brutto na sprzedaży o 7,4 proc. do ponad 458 mln zł. Oznacza to wzrost marży brutto do 10,7 proc. wobec 10,2 proc. w II kwartale 2013 r.
Zysk brutto na sprzedaży narastająco za pierwsze półrocze wyniósł prawie 838 mln zł, tj. o 7,2 proc. więcej niż przed rokiem.

EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wyniósł w drugim kwartale br. niespełna 101 mln zł (spadek o 10,5% r/r), a w całym I półroczu 2014 r. przekroczył 142 mln zł (-12,6 proc. r/r). Jak tłumaczy Grupa, spadek EBITDA wynika m.in. z wyraźnego wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu oraz niższej efektywności logistyki Eurocash Dystrybucja (d. Tradis) do czasu pełnej integracji systemów logistycznych tego formatu i Delikatesów Centrum.
Zysk netto wypracowany przez Grupę Eurocash w drugim kwartale 2014 r. wyniósł 49,3 mln zł wobec 61 mln zł w analogicznym okresie 2013 r. Narastająco zysk netto sięgnął 50,7 mln zł w porównaniu z 72,3 mln zł w I półroczu ubiegłego roku. 

- W drugim kwartale tego roku Grupa Eurocash zanotowała ponad 2-proc. wzrost sprzedaży, do czego przyczynił się fakt, że w 2014 r. święta wielkanocne przypadały właśnie na drugi kwartał, podczas gdy w 2013 r. okres wzmożonych zakupów przedświątecznych miał miejsce w pierwszym kwartale. Zarówno w drugim kwartale, jak i w całym pierwszym półroczu br. odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży w Eurocash Cash&Carry, Delikatesach Centrum, KDWT oraz Eurocash Alkohole. Łączna sprzedaż w I półroczu utrzymała się natomiast na nieznacznie niższym poziomie niż przed rokiem, co ma przede wszystkim związek z zakończeniem współpracy z siecią sklepów Stokrotka. Dostawy do tej sieci odpowiadały za około 372 mln zł sprzedaży w I półroczu 2013 r. Drugi kwartał tego roku był przy tym ostatnim, w którym zakończenie współpracy ze Stokrotką negatywnie wpływało na porównanie wielkości sprzedaży Grupy Eurocash rok do roku - powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,54

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555459

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.