574 mln zł zysku brutto Grupy Eurocash

Autor: www.dlahandlu.pl 10 listopada 2016 09:21

574 mln zł zysku brutto Grupy Eurocash fot. za delikatesy.pl

W trzecim kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły 5,76 mld zł, czyli o 5% więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. Narastająco za trzy kwartały br. skonsolidowana sprzedaż sięgnęła 15,9 mld zł, co oznacza wzrost o 4% r/r.

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę w trzecim kwartale tego roku wyniósł 574 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy tego roku 1,59 mld zł, co w obu porównywanych okresach stanowi wzrost o ponad 8% r/r.

EBITDA Grupy spadła w trzecim kwartale 2016 r. o 8,79% i  wyniosła 123,24 mln zł. W okresie trzech kwartałów 2016 r. narastająco EBITDA wyniosła 280,85 mln zł w porównaniu z 290,92 mln zł w roku poprzednim (spadek o 3,46%).

- Spadek EBITDA związany był przede wszystkim ze wzrostem wydatków związanych ze strategicznymi projektami mającymi na celu wzmocnienie pozycji niezależnych detalistów w Polsce takimi jak: rozszerzenie oferty dla sklepów Delikatesy Centrum o towary świeże oraz rozwojem innowacyjnych formatów sprzedaży detalicznej pod markami Kontigo, 1minute, abc na kołach, Duży Ben (wpływ na EBITDA 5 mln zł w trzecim kwartale 2016 r.oraz 11 mln zł za 3 kwartały 2016r. narastająco) - tłumaczy spółka.

Zysk netto Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2016 r. spadł o 11,14 mln zł i wyniósł 61,70 mln zł (72,84 mln zł w 3 kwartale 2015 r. ). W trzech kwartałach 2016r. narastająco zysk netto osiągnął poziom 116,78 mln zł, co oznacza spadek o 3,79% r/r.

Na koniec września br. dług netto stanowił 0,5-krotność wyniku EBITDA.

– W trzecim kwartale 2016 r. sprzedaż Grupy Eurocash do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8%, podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8%. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe, i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost przekroczył 7%, a w przypadku klientów franczyzowych obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10% – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W formacie Delikatesy Centrum poprawiła się sprzedaż like-for-like, czyli dla porównywalnej liczby placówek. Hurtowa sprzedaż LFL do tej sieci franczyzowej wzrosła rok do roku o ponad 6% w trzecim kwartale i o blisko 5% narastająco od początku roku. Lekko ujemna sprzedaż like-for-like w formacie Cash & Carry to natomiast głównie efekt otwarć rekordowej liczby nowych hal w ubiegłym roku, a także utrzymującej się deflacji hurtowych cen wyrobów mleczarskich, a także piwa i  alkoholi mocnych.

  • oli 2016-11-13 16:24:02

    Portugalskie sieci, jak na ten czas, dominują i rządzą w Polsce - mam nadzieję że w niedalekiej przyszłości w Polsce będą dominowały polskie sklepy i polskie sieci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.