6 marek zadebiutowało na warszawskim rynku handlowym

Autor: dlahandlu.pl 24 sierpnia 2015 18:43

Warszawa jest popularnym miejscem debiutu międzynarodowych sieci handlowych w Polsce. Ostatnio swoje sklepy otworzyły tu, takie marki jak: Origins z sektora zdrowie i uroda, Superdry, Kiabi oraz Courir z sektora mody, czy Dsquared2 Kids i Jacadi Paris z sektora art. dla dzieci — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z działu doradztwa i badań rynku, Colliers International.

W aglomeracji warszawskiej działają 42 centra handlowe o całkowitej powierzchni 1,4 mln mkw. W budowie znajduje się 7 projektów o łącznej powierzchni 84 000 mkw. 30 proc. powierzchni w budowie przypada na rozbudowy istniejących obiektów.

Rynek centrów handlowych w Warszawie zaczął się rozwijać w latach 90-tych. Zbudowana została wówczas IKEA w Jankach k. Warszawy, HIT (obecnie Tesco) przy ul. Górczewskiej,
E. Leclerc przy ul. Ciszewskiego, CH Atrium Promenada, Klif, M1 Marki, CH Atrium Reduta i CH Atrium Targówek.

Z kolei w latach 2002 - 2007 zostały oddane do użytku najbardziej rozpoznawalne obiekty handlowe stolicy – Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów, Blue City oraz pierwsze centrum wyprzedażowe – Factory Ursus.

W najbliższych trzech latach w aglomeracji warszawskiej planowane są realizacje inwestycji handlowych takich, jak: Galeria Północna, Galeria Wilanów, Galeria Piaseczno oraz wielofunkcyjne kompleksy Art Norblin i Centrum Praskie Koneser.

Obecnie w Warszawie działa 14 centrów handlowych, z których każde oferuje ponad 100 sklepów. Najwięcej sklepów i punktów gastronomicznych posiadają w swojej ofercie Galeria Mokotów (ok. 270), Arkadia (ok. 240) oraz Złote Tarasy (ok. 220). Łącznie w centrach handlowych działa ponad 3560 sklepów, z czego największą grupę stanowią najemcy sektora mody oraz usług. Liczną grupę tworzą także restauracje i kawiarnie, sklepy z sektora obuwie i art. skórzane, zdrowie i uroda oraz wyposażenie wnętrz.

Czynsze za powierzchnie w warszawskich centrach handlowych są bardzo zróżnicowane. Najwyższe stawki w centrum miasta przekraczają poziom 100 EUR/mkw./miesiąc, a poza centrum ok. 60 EUR/mkw./miesiąc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • WarszawiakWola 2015-08-26 14:04:01

    Centra handlowe przeważnie kojarzą mi się z wielkimi molochami wypełnionymi sklepami gdzie panuje duży ruch i hałas. Jednak ostatnio zauważyłem że powstają kompleksy gdzie można nie tylko zrobić zakupy i napić się kawy ale naprawdę fajnie spędzić czas wolny odpoczywając!! Np. na Ząbkowskiej w koneserze pośród sklepów, kawiarni i lodziarni będzie można cieszyć się zielenią i spokojem.Jednym słowem taki tętniący życiem kwartał gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Jestem zdania, że właśnie takich miejsc zabiegani warszawiacy potrzebują najbardziej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.