6 trendów konsumenckich, które kształtują dzisiaj rynek żywności

www.portalspozywczy.pl 17 lipca 2017 16:38

Motorem napędowym rozwoju wszelkich innowacji na rynku produktów spożywczych jest dzisiaj 6 mega trendów konsumenckich. W efekcie swojego synergicznego oddziaływania wyraźnie kształtują one aktualną ofertę produktową na rynku FMCG - powiedział E. Pereira Head of BU Flavours& FCHN podczas Innowacyjnych Warsztatów dla branży spożywczej organizowanych przez firmę Döhler Polska.

Jednym z dominujących trendów wpływających na rynek produktów spożywczych jest dzisiaj zdaniem firmy Döhler naturalność i zrównoważony rozwój (Naturalness & Sustainability).

– Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą potrzebę powrotu do tego co naturalne i proste. Konsumenci oczekują pełnej transparentności i czystej etykiety. Doceniają produkty oparte na formule clean&clear label, co oznacza, że skład produktów winien być coraz krótszy, a informacje podane w możliwie przejrzysty sposób. Współczesny konsument to osoba dociekająca, pytająca o pochodzenie nabywanego produktu, jego skład, metody produkcji czy wreszcie społeczną odpowiedzialność producenta – podkreślał E. Pereira podczas warsztatów innowacyjnych.

Drugim wskazanym trendem  wpływającym na dzisiejszy kształt rynku spożywczego jest zdrowie (Health&Nutrition).

– Przybywa konsumentów, którzy żywność traktują jako długoterminową inwestycję w zdrowie i młody wygląd. Niemal w każdej kategorii branży spożywczej można dzisiaj znaleźć nowości produktowe, których twórcy skupili się na wzmocnieniu właściwości prozdrowotnych. W dużym uproszczeniu trend produktów prozdrowotnych realizowany jest dzisiaj głównie poprzez formułę free from, czyli eliminację z receptury niepożądanych składników, takich jak cukier, gluten czy laktozę bądź poprzez dodatek składników powszechnie oczekiwanych np. witaminy, minerały, białko, ekstrakty roślinne, czy wreszcie superfoods. Przewidujemy, że w kolejnych latach  producenci będą kładli coraz większy nacisk na innowacje, dążąc do zwiększenia wartości dodanej w produktach spożywczych – mówił Head of BU Flavours & FCHN Döhler.

Kolejnym wskazanym trendem jest Multisensory Experience. Pereria zwrócił uwagę na szczególną rolę zmysłu smaku, węchu czy wzroku w percepcji jakości sensorycznej produktów spożywczych. Podkreślił także, iż poszukiwanie innowacji powinno odbywać się dzisiaj nie tylko w zakresie smaku, ale także w obszarze samej formuły produktu. - Dzisiaj chcemy odbierać produkty spożywcze wszystkimi zmysłami. Doświadczenia wielozmysłowego nie da się osiągnąć jednym składnikiem. To połączenie aromatu z barwą i teksturą produktu. Obserwujemy rosnącą liczbę nowych produktów spożywczych bazujących na trendzie łączenia różnych tekstur składników - głównie chrupiących z kremowymi lub chrupiących z płynnymi– mówił przedstawiciel Döhler.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane