600 mln zł przychodów e-sklepu Morele.net

Autor: dlahandlu.pl 23 maja 2017 10:13

W 2016 roku serwis Morele.net zrealizował milion zamówień. Natomiast przychody wyniosły 600 mln zł. Poziom realizowanych dziennie transakcji wynosi obecnie ponad 5 tys. Morele.net posiada szeroki asortyment produktowy od podzespołów komputerowych, poprzez elektronikę konsumencką do artykułów AGD i RTV, z czego ponad pół miliona produktów dostępnych jest w dostawie w ciągu 24-48 godzin.

 – Obecnie jesteśmy na „fali wznoszącej” – dynamika wzrostu przychodów i innych kluczowych wskaźników finansowych zwiększa się, wyprodukowane w ostatnim czasie technologie przeszły już etap wdrażania i z każdym tygodniem silniej wpływają na wyniki – mówi Wojciech Pawlik, Dyrektor e-commerce w Morele.net.

Strona jest odwiedzana przez 2 mln użytkowników miesięcznie, dzięki czemu Morele.net plasuje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych sklepów online w branży elektronicznej. Odwiedzającymi stronę są głównie ludzie młodzi, przedstawiciele pokolenia tzw. „milenialsów”. W 2016 roku widoczny był także gwałtowny wzrost aktywności tzw. „pokolenia Z”, czyli konsumentów urodzonych po 1990 roku.

Morele.net pozostaje liderem w sprzedaży detalicznej w kategorii produktowej podzespołów komputerowych (30 proc. udziału w rynku) zarówno offline jak i online - nie posiadając jednocześnie zaplecza stacjonarnych sklepów. W zeszłym roku spółka zainwestowała w technologię machine learining.

Firma Morele.net została założona w roku 2000 przez Michała Pawlika i Radosława Stasiaka. Początkowo spółka zajmowała się dostarczaniem Internetu do krakowskich akademików. Pomysł na założenie sklepu internetowego zrodził się w 2004 roku. W 2011 w spółkę zainwestował MCI.TechVentures, fundusz powiązany z MCI Capital SA, co pozwoliło na zwiększenie kapitału obrotowego i przyspieszenie dynamiki wzrostu przychodów a także umożliwiło biznesową kooperację z innymi kluczowymi graczami w branży z portfela funduszu. – Morele to jedna z najlepiej rozwijających się spółek w naszym portfelu. Swój model biznesowy opiera na zbudowanej przez wewnętrzny zespół technologii machine learning. To pozwala spółce bardzo szybko (ponad 50% r/r) rosnąć w najbardziej konkurencyjnym segmencie e-commerce jakim jest elektronika użytkowa, a ponadto dokonać tego przy wyjątkowo niskich kosztach operacyjnych – mówi Maciej Kowalski – Partner, MCI Capital, Private Equity Managers (Grupa MCI).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,89

  • Min

    2,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10487

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane