61 proc. mleka UHT kupowane jest w handlu nowoczesnym

Autor: portalspozywczy.pl 20 lipca 2010 10:46

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że po mleko UHT sięga z różną częstotliwością prawie 75 proc. osób. Konsumentami mleka spożywczego w prawie 68 proc. są kobiety, zaś 32 proc. osób sięgających po mleko UHT to mężczyźni.

Najwyższy udział w strukturze konsumentów mają osoby w wieku poniżej 30 lat. Najmniej konsumentów mleka UHT odnotowano w grupie wiekowej powyżej 51 lat. Największy udział w konsumpcji mleka UHT posiadają konsumenci z wykształceniem średnim, zaś najniższy udział cechuje konsumentów o wykształceniu podstawowym.

Jeżeli chodzi o dochód na jednego członka rodziny, to konsumpcja mleka pozostaje na stabilnym poziomie wśród bardzo szerokiej grupy konsumentów o dochodach od 400 do 2500 złotych.

Pod względem struktury kanałów dystrybucji na rynku mleka UHT obserwuje się systematyczny wzrost udziału placówek nowoczesnej dystrybucji. W IV kwartale 2009 roku łączny udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w strukturze rynku detalicznego mleka UHT wyniósł 61 proc. (w 2008 roku - 58 proc.).

Wykonawcą raportu jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie KZSM.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,19

  • Śr

    0,75

  • Min

    0,62

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10963

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane