62 proc. dzieci ma wpływ na decyzje zakupowe rodziców

Autor: pr/www.dlahandlu.pl 31 stycznia 2012 13:36

Do marketingowców największych firm zaczyna docierać, że chociaż to rodzice wykładają pieniądze, to o tym, który produkt zostanie wybrany, coraz częściej decydują dzieci. Nie dotyczy to tylko zabawek, ale również, m.in. artykułów spożywczych.

Funkcjonalność i rozsądna cena - to najczęstsza oficjalna odpowiedź rodzica na pytanie "Czym kierujesz się przy wyborze produktu dla dziecka?" Jednak wyniki najnowszych badań wskazują, że rodzicom przede wszystkim zależy na tym, by dziecko było zadowolone. Badanie zostało przeprowadzone wśród rodziców, w wieku 25 - 40 lat. Respondenci odpowiadali m.in. na pytanie: Czy dziecko ma wpływ na to, co kupujesz? Co zaskakujące, zdecydowana większość, bo 62 proc. rodziców zaznaczyła odpowiedź: "Tak, po co mam kupować coś, czego ono nie chce?" Jako drugą najczęstszą odpowiedź, rodzice zaznaczali "Ma niektóre ulubione produkty, jeśli są wartościowe to je kupujemy" - 24 proc. Z kolei 10 proc. ankietowanych rodziców przyznało, że ich pociecha wybiera sobie tylko prezenty.
"Nie. To ja wiem najlepiej co kupić mojemu dziecku" zaznaczyło jedynie 4 proc. respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,91

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane