66 proc. internautów co roku zmienia e-sklep z powodu słabej obsługi

Autor: dlahandlu.pl 20 maja 2016 14:06

Z badań wynika, że z wyszukiwarek cenowych korzysta ok. 80 proc. kupujących online. Jednak nawet 66 proc. internautów co roku zmienia e-sklep z powodu słabej obsługi.

Polacy na zakupach online zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. 80% kupujących porównuje ceny produktów, a łatwość porównywania ofert to dla nich jeden z najważniejszych atutów internetowych poszukiwań (badania Gemius 2015). Pod względem popularności porównywarek zajmujemy pierwsze miejsce w Europie.

Największe porównywarki są w pierwszej dziesiątce najbardziej rozpoznawalnych polskich serwisów (związanych z zakupami). Stale powstają też nowe agregatory ofert, jak również coraz bardziej wyspecjalizowane aplikacje na urządzenia mobilne.

– Wraz z rozwojem technologii mobilnych znaczenie różnego rodzaju porównywarek cenowych będzie jeszcze rosnąć, co pokazują przykłady z bardziej dojrzałych rynków. Klienci otrzymują coraz bardziej zaawansowane i spersonalizowane narzędzia przeszukiwania ofert – mówi Cezary Małuj, prezes Focus Telecom Polska. Na rynku amerykańskim są aplikacje działające jak osobisty doradca. Podpowiadają kiedy, gdzie i co kupić (na podstawie preferencji użytkownika). Są również takie, które eksploatują poszczególne segmenty rynku, na przykład stacje benzynowe czy apteki, ułatwiając użytkownikowi znalezienie najtańszej, aktualnej oferty w najbliższej okolicy. Kwestią czasu jest, gdy tego rodzaju aplikacje trafią również na polski rynek.

Zanim Polacy podejmą decyzję o zakupie online, upewniają się o wiarygodności sklepu. Największą wagę przywiązują przy tym do opinii znajomych oraz na forach. Opinia o danym sklepie jest istotna dla 59% internautów (Gemius 2015). Accenture (Global Consumer Pulse Survey, 2013) przebadało klientów z 33 krajów na całym świecie, w tym z Polski. Badania jasno wskazują, że klienci coraz bardziej cenią sobie jakość obsługi i ok. 66% z nich zmienia co roku dostawców właśnie z powodu swojego niezadowolenia w tym obszarze. – Do faktycznego dokonania zakupu potrzeba również odpowiedniej jakości obsługi, ponieważ to ona buduje zaufanie klienta. Klienci oczekują obsługi szybkiej, kompetentnej, a na dodatek poprzez wybrany przez siebie kanał – podsumowuje Cezary Małuj.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.