7 grzechów głównych sprzedawców B2B w e-commerce

Autor: pr 29 czerwca 2017 08:26

Sprzedaż internetowa od kilku lat stanowi preferowany kanał zakupowy dla wielu grup zawodowych klientów: od mikro przedsiębiorców poprzez małe i średnie firmy aż po największe korporacje. Niestety, sprzedawcy Internetowi poświęcają mniej uwagi klientom firmowym („kupującym na fakturę”), co jest dość zaskakujące, ponieważ, w zależności od branży, ich udział stanowi od 10 do 30% całości sprzedaży. Z tego powodu warto poświęcić część swojej uwagi klientom B2B i wsłuchać się w ich potrzeby – często nieco odmienne niż te zgłaszane przez konsumentów. Jeśli mimo starań firmy nie kupują w prowadzonym przez nas e-sklepie, należy dokonać rachunku sumienia, czy przypadkiem nie popełniamy któregoś z najpoważniejszych grzechów sprzedawcy B2B w Internecie.

1.     Nieodpowiedni asortyment

Sprawa pozornie oczywista, ale firmy poszukują w Internecie towarów, które są potrzebne do prowadzenia biznesu. Najczęściej są to wszelkiego rodzaju materiały eksploatacyjne, części zamienne, ale także komputery, sprzęt biurowy oraz różnego rodzaju maszyny i urządzenia. Wg badań CBM Indicator przeprowadzonych dla Siemens Finance, zaledwie co piętnasty klient firmowy pozyskuje w ten sposób artykuły spożywcze, a jeszcze rzadziej – meble do biura. Ważne jest, by odpowiednio oznaczyć materiały eksploatacyjne do sprzedawanych urządzeń, aby ułatwić klientowi ich zamawianie. Często osoba kupująca w firmie drukarkę to ktoś zupełnie inny niż końcowy użytkownik. Proste rozwiązanie, jak naklejka na obudowę sprzętu z danymi sklepu, może zaoszczędzić pracownikowi poszukiwania źródła dostawy toneru i zwiększyć obrót sklepu internetowego.

2.     Niewygodna dostawa

Przedsiębiorcy, zwłaszcza ci najmniejsi, są z natury rzeczy bardzo zajętymi osobami. Można ich wręcz określić jako „zwykłych konsumentów, tylko bardziej zapracowanych”. W badaniach to właśnie aspekt wygody kanału internetowego jest przedstawiany jako jego główna zaleta. Niestety, to pozytywne wrażenie mogą zaburzyć problemy z dostawą. Dlatego, nastawiając się na sprzedaż do firm, dajmy do wyboru kilka opcji dostawy, włączając w to kilka firm kurierskich, możliwość odbioru osobistego czy dostawę do paczkomatu (ze zintegrowaną aktualną listą lokalizacji). Nie bez znaczenia jest także możliwość organizacji dostawy w konkretnych godzinach lub usługa wniesienia i podłączenia sprzętu. Funkcja śledzenia paczki (z numerem przesyłki) udostępniona na stronie sklepu internetowego pomoże klientowi firmowemu zaoszczędzić mnóstwo czasu, który poświęciłby na sprawdzenie statusu doręczenia. Jeśli firma kurierska (jak na przykład GLS) daje przy okazji możliwość elastycznej zmiany miejsca dostawy, będący w ruchu przedsiębiorca na pewno to doceni.

  • Pawel 2017-06-29 17:31:08

    nabrałem się, kliknąłem.



    Nic ciekawego, powtarzanie oczywistych oczywistości i piszą to niby "eksperci".

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane