7 trendów napędzających innowacje i konsumpcję

www.portalspozywczy.pl 12 lutego 2018 18:01

Jak informuje portal Foodnavigator.cm, Givaudan, szwajcarski producent substancji zapachowych do kosmetyków i aromatów spożywczych, przyprowadził badanie w 25 krajach, z którego wynika, co będzie napędzać rynek żywności w najbliższym czasie.

Wyszukane tożsamości

Według Givaudan rosnąca ingerencja technologii, mediów społecznościowych w ludzkie życie sprawia, że ci decydują się na bardziej wyszukane sposoby przedstawiania siebie. Przekłada się to m.in. na wybory żywieniowe konsumentów, w tym szukanie nowych bardziej egzotycznych smaków, którymi warto dzielić się w mediach społecznościowych.

Warstwowe Wellness

Według badania konsumenci wykorzystują dziedzictwo i zaawansowane technologicznie rozwiązania, aby zająć się kwestiami fizycznymi, umysłowymi. Emocjonalne i duchowe aspekty dobrego samopoczucia oraz trend na zdrowy tryb życia napędzają popyt konsumentów na żywność funkcjonalną.

Budowanie relacji

Zdaniem Givaudan zapotrzebowanie na relacje społeczne i połączenie między ludźmi ciągle wzrasta, mimo że ci stają się coraz bardziej mobilni i niezależni. W odpowiedzi na różnego rodzaju przywiązanie firmy reagują ofertą z produktami, podkreślając przy tym ich dziedzictwo kulturowe, rzemiosło i pochodzenie. Przekłada się to na popyt na autentyczne smakołyki i metody gotowania.

Dostosowane oczekiwania

Odkrycie skali poprzez dostarczanie spersonalizowanych produktów konsumentom to nowe wyzwanie dla producentów. – Postęp technologiczny pozwoli konsumentom na kwantyfikację i przekazanie swoich potrzeb, umożliwiając zaufanym markom dostarczanie najbardziej odpowiednich rozwiązań dla swoich klientów, także w segmencie spożywczym – analizuje Givaudan.

Totalna rozkosz

Według Givaudana konsumenci szukają w jedzeniu wielozmysłowych doznań smakowych. Ma to przełożenie na coraz częściej wybierane przez konsumentów wyszukane składniki i egzotyczne smaki.

Świadomość ryzyka

Jak wynika z analizy, wśród konsumentów zmniejsza się zaufanie do producentów z sektora spożywczego. – Konsumenci pragną przejrzystej, autentycznej komunikacji z markami, aby mieć pełną świadomość odnośnie kupowanych produktów. Konsumenci chcą wiedzieć, że dokonują właściwego wyboru dla siebie i swoich rodzin. Powoduje to zwiększone zainteresowanie naturalną, ekologiczną i zrównoważoną żywnością, przejrzystymi etykietami i minimalnie przetworzonym jedzeniem – informuje Givaudan.

Samodoskonalenie

Konsumenci niemal na każdym kroku pragną samodoskonalenia i rozwoju, stąd też są coraz bardziej otwarci na eksperymenty. Wraz z postępem technologii ludzie będą mieli dostęp do większej liczby narzędzi, które pomogą im idealnie zaspokoić swoje potrzeby żywieniowe. Ten trend prowadzi konsumentów do poszukiwania funkcjonalnej żywności, które jednocześnie nasyci głód, zmysły i będzie odkryciem nowych smaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,32

  • Śr

    7,01

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane