PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

7 trendów napędzających innowacje i konsumpcję

www.portalspozywczy.pl 12 lutego 2018 18:01

Jak informuje portal Foodnavigator.cm, Givaudan, szwajcarski producent substancji zapachowych do kosmetyków i aromatów spożywczych, przyprowadził badanie w 25 krajach, z którego wynika, co będzie napędzać rynek żywności w najbliższym czasie.

Wyszukane tożsamości

Według Givaudan rosnąca ingerencja technologii, mediów społecznościowych w ludzkie życie sprawia, że ci decydują się na bardziej wyszukane sposoby przedstawiania siebie. Przekłada się to m.in. na wybory żywieniowe konsumentów, w tym szukanie nowych bardziej egzotycznych smaków, którymi warto dzielić się w mediach społecznościowych.

Warstwowe Wellness

Według badania konsumenci wykorzystują dziedzictwo i zaawansowane technologicznie rozwiązania, aby zająć się kwestiami fizycznymi, umysłowymi. Emocjonalne i duchowe aspekty dobrego samopoczucia oraz trend na zdrowy tryb życia napędzają popyt konsumentów na żywność funkcjonalną.

Budowanie relacji

Zdaniem Givaudan zapotrzebowanie na relacje społeczne i połączenie między ludźmi ciągle wzrasta, mimo że ci stają się coraz bardziej mobilni i niezależni. W odpowiedzi na różnego rodzaju przywiązanie firmy reagują ofertą z produktami, podkreślając przy tym ich dziedzictwo kulturowe, rzemiosło i pochodzenie. Przekłada się to na popyt na autentyczne smakołyki i metody gotowania.

Dostosowane oczekiwania

Odkrycie skali poprzez dostarczanie spersonalizowanych produktów konsumentom to nowe wyzwanie dla producentów. – Postęp technologiczny pozwoli konsumentom na kwantyfikację i przekazanie swoich potrzeb, umożliwiając zaufanym markom dostarczanie najbardziej odpowiednich rozwiązań dla swoich klientów, także w segmencie spożywczym – analizuje Givaudan.

Totalna rozkosz

Według Givaudana konsumenci szukają w jedzeniu wielozmysłowych doznań smakowych. Ma to przełożenie na coraz częściej wybierane przez konsumentów wyszukane składniki i egzotyczne smaki.

Świadomość ryzyka

Jak wynika z analizy, wśród konsumentów zmniejsza się zaufanie do producentów z sektora spożywczego. – Konsumenci pragną przejrzystej, autentycznej komunikacji z markami, aby mieć pełną świadomość odnośnie kupowanych produktów. Konsumenci chcą wiedzieć, że dokonują właściwego wyboru dla siebie i swoich rodzin. Powoduje to zwiększone zainteresowanie naturalną, ekologiczną i zrównoważoną żywnością, przejrzystymi etykietami i minimalnie przetworzonym jedzeniem – informuje Givaudan.

Samodoskonalenie

Konsumenci niemal na każdym kroku pragną samodoskonalenia i rozwoju, stąd też są coraz bardziej otwarci na eksperymenty. Wraz z postępem technologii ludzie będą mieli dostęp do większej liczby narzędzi, które pomogą im idealnie zaspokoić swoje potrzeby żywieniowe. Ten trend prowadzi konsumentów do poszukiwania funkcjonalnej żywności, które jednocześnie nasyci głód, zmysły i będzie odkryciem nowych smaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    1,83

  • Min

    0,80

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane