7 z 10 konsumentów jest w stanie zgodzić się na śledzenie zachowania w sklepie

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2017 12:13

Według raportu “Mobile Audience Insights”, sporządzonym przez NinthDecimal, 61 proc. klientów chciałoby otrzymywać informacje o ofercie sklepu, a 42 proc. chce powiadomień o aktualnych promocjach podczas pobytu w sklepie.

Według badań agencji In-Store Media, 78% klientów decyzję zakupową podejmuje dopiero przy półce sklepowej, nawet jeśli wybierając się do sklepu ma ze sobą listę planowanych zakupów. Gdy dołożymy do tego dane z raportu “Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce – 2015” mówiące, że prawie 70% Polaków, zanim zdecyduje się na zakup w sklepie stacjonarnym, sprawdza informacje na temat produktu w internecie, otrzymujemy obraz klienta, który chętnie skorzysta z pomocy. 

Proximity marketing (hyperlocal marketing) tłumaczony jako marketing zbliżeniowy to rodzaj działań, pozwalających przesłać komunikat do użytkowników urządzeń mobilnych za pomocą połączenia bezprzewodowego, wykorzystując do tego system nawigowania. Narzędzia proximity marketingu to, m.in. internet bezprzewodowy (Wi-Fi), nawigacja (GPS), sygnał radiowy (Near Field Communication) czy niewielkie nadajniki sygnału radiowego bazujące na technologii Bluetooth Smart (beacony).

Marketing zbliżeniowy to doskonałe narzędzie dla detalistów, które pozwala na bezpośrednie dotarcie z komunikatem do klienta i zaangażowanie go w działania wokół marki, a co za tym idzie na realny wzrost sprzedaży. Przykładem zintegrowanej kampanii marketingowej z wykorzystaniem m.in. narzędzi proximity była kampania marki Heineken nawiązująca do filmu Spectre. Miesiąc przed premierą wyświetlono reklamę telewizyjną oraz we współpracy z aplikacją zakupową rozesłano użytkownikom promocję produktową. Odnotowano ponad 34 tys. interakcji w postaci odsłon filmów promocyjnych i kliknięć w komunikaty call to action emitowane poprzez aplikację. Następnie Heineken wykorzystując sieć beaconów nawigował klientów sklepów stacjonarnych do półki z limitowaną wersją produktów, gdzie zachęcał do zabawy poprzez skanowanie smartfonem etykiet butelek. Dzięki temu uczestnicy akcji uzyskiwali dostęp do niepublikowanych wcześniej materiałów z planu filmowego oraz szansę na wygranie biletów do kina. Szacuje się, że osiągnięto 222 tys. interakcji klientów z produktami wywołanych przez sygnał z beaconów
i w sumie 320 tys. dolarów przychodu.

Działania proximity marketingu możemy oprzeć również na innych narzędziach takich, jak: geolokalizacja czy geofencing, czyli technologia, która tworzy wirtualną granicę wokół obszaru geograficznego w świecie rzeczywistym, co pozwala na wysyłanie powiadomień w obrębie danej strefy.

  • Aga 2017-02-28 12:37:46

    Marzy mi się takie rozwiązanie w lubelskim Outlet Center, tylko wypłaty nie starczy xD

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane