77 proc. firmom nie udaje się przełożyć inwestycji w digitalizację na wzrost zysku

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2017 09:46

77 proc. firmom nie udaje się przełożyć inwestycji w digitalizację na wzrost zysku fot. Shutterstock

Badanie Global Pricing & Sales Study 2017: Zdecydowana większość badanych firm inwestuje w nieodpowiednie inicjatywy cyfrowe, przez co skazują się na porażkę, a tylko 18 proc. z nich odnosi sukcesy stając się wzorem dla innych i tzw. „mistrzem digitalizacji”.

81 proc. firm biorących udział w badaniu przyznaje, że w ciągu ostatnich 3 lat ich firmy inwestowały w procesy digitalizacji, stawiając sobie za cel przełożenie inwestycji na wzrost zysków. Pomimo wysiłków, tylko 23 proc. firm udało się zaobserwować realne przełożenie inwestycji w digitalizację na lepsze wyniki finansów . Mówiąc wprost, digitalizacja biznesu dla niemalże ¾ przedsiębiorstw zakończyła się porażką. Jest to kluczowy wniosek z badania Global Pricing & Sales Study (GPSS) 2017 opublikowanego przez firmę Simon-Kucher & Partners. 

- Wiele firm, którym pomimo inwestycji w digitalizację nie udało się zaobserwować ich pozytywnego przełożenia na wyniki finansowe, nie doceniło wartości nowych technologii lub niewłaściwie wdrożyło nowe rozwiązania w struktury swojej organizacji - wyjaśnia Richard Zinoecker – partner zarządzający w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners. - Wygląda również na to, że firmy te zainwestowały w nieodpowiednie dla siebie inicjatywy cyfrowe - dodaje Zinoecker.
Głównym celem zarządzających firmami powinien być wzrost przychodów, nie tylko cięcie kosztów. - W badaniu Global Pricing & Sales Study widzimy, że najbardziej efektywna droga do osiągnięcia rentownego wzrostu przychodów to inwestycje w monetyzację produktów cyfrowych oraz optymalizacja cen z wykorzystaniem big data - komentuje Grzegorz Świętek, dyrektor w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners. Jednakże, wyniki badania pokazują, że te dwie wspomniane metody są stosunkowo mało popularne - wykorzystuje je jedynie 8 i 11 proc. badanych przedsiębiorstw. -Połowa firm biorących udział w badaniu jest bardziej skłonna do inwestycji w inicjatywy usprawniające ich procesy, szczególnie w procesy w obszarze sprzedaży – rezultaty takich inwestycji zauważalne są dopiero po bardzo długim czasie - podkreśla Świętek.

Aż 1/3 badanych firm wskazała, że największą przeszkodą w ich rozwoju jest rosnąca presja cenowa w branży. Można wyróżnić trzy czynniki wpływające na rosnącą presję cenową: konkurencja oferująca niższe ceny, zwiększona siła negocjacyjna konsumenta oraz większa przejrzystość cen. - Wszystkie wskazane czynniki mogą być powiązane z digitalizacją i jej wpływem na dzisiejszy biznes - zauważa Grzegorz Świętek . „Biorąc powyższe pod uwagę należy zauważyć, że digitalizacja może wpłynąć negatywnie na rozwój firmy, czy doprowadzić do wzrostu presji cenowej – co pokazał Amazon poprzez strategię obniżania cen w swojej nowej spółce zależnej, Whole Foods”.

  • Jeff Pricer & Partners 2017-12-02 13:07:11

    eee tam.....

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane