7Fresh - supermarket przyszłości od giganta e-commerce JD.com (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 8 stycznia 2018 12:38

7Fresh - supermarket przyszłości od giganta e-commerce JD.com (galeria) Fot. za JD.com

Główny konkurent Alibaby, JD.com otworzył zaawansowany technologicznie supermarket 7Fresh. Firma ma ambitne plany - zamierza otworzyć aż 1000 sklepów.

Pierwszy sklep 7Fresh został otwarty niedawno w pekińskim centrum handlowym Dazu Plaza, w pobliżu głównej siedziby JD.com. Sklep o powierzchni 4 000 mkw. generuje 75 proc. obrotu ze sprzedaży świeżej żywności, w tym produktów importowanych, które wielu chińskich klientów uważa za ekskluzywne (szynka hiszpańska Iberic, japońskie owoce morza, francuskie wypieki). Na życzenie klientów świeże produkty mogą być przygotowane do spożycia w restauracji sklepu, co jest sposobem sieci na połączenie sklepu z punktem gastronomicznym.

Sklep wykorzystuje również big data, aby dostosować swój asortyment do życzeń konsumentów. Zaawansowana technologia ma pomóc sieci w zapewnieniu klientom wyjątkowego doświadczenia zakupowego - spersonalizowanego i wzbogacanego dodatkowo o walory edukacyjne. "Magiczne lustra" automatycznie pokazują, skąd pochodzi produkt i jakie są jego wartości odżywcze. Przypomina to technologię Coop, zastosowaną w Mediolanie w 2016 roku.

Wkrótce placówki zostaną wyposażone w inteligentne wózki sklepowe, które będą prowadzić klienta przez sklep, umożliwiając zakupy bez użycia rąk. Aplikacja mobilna i cyfrowa technologia wspomogą procesy skanowania i płatności. 7Fresh dostarcza również zamówienia do domu, często w ciągu 30 minut, jeśli zamawiający mieszka w promieniu 5 km od sklepu.

7Fresh chce mieć 1000 sklepów w Chinach, wszystkie otwarcia zaplanowano w okresie od trzech do pięciu lat. Wygląda więc na to, że będzie to swoisty "wyścig zbrojeń" z technologicznym supermarketem Alibaby - siecią Hema. Liczy ona już 25 sklepów, a w tym roku ma się powiększyć o kolejne 30.

Inwestycją w koncept 7Fresh JD.Com pokazuje, w jaki sposób tradycyjny handel detaliczny rozwija się dzięki technologii. Chiński boom na handel interentowy jest w dużej mierze "zasługą" słabej sieci sklepów fizycznych, nad czym pracują obecnie giganci handlu. 

JD.com może pochwalić się m.in. inwestycjami w efektywność zakupów oraz logistykę i magazynowanie. Detalista współpracuje również z coraz większą liczbą partnerów, którzy używają technologii blockchain na każdym etapie łańcucha dostaw - od produkcji do dostawy. Jednym z głównych akcjonariuszy JD.com jest amerykański Walmart.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane