80 proc. klientów wybierałoby polskie produkty, gdyby było wiadomo, które są tak naprawdę polskie

Autor: www.dlahandlu.pl 26 kwietnia 2016 13:01

80 proc. Polaków chętnie wybierałoby polskie produkty, gdyby było wiadomo, które są tak naprawdę polskie. Trend świadomej konsumpcji staje się w Polsce coraz silniejszy, a coraz większą popularnością cieszy się żywność ekologiczna.   

Dane prezentowane przez fundację Polski Ślad (2016) pokrywają się z analizami Polskiej Grupy Supermarketów, która zbadała zachowania konsumenckie w swoich sklepach na terenie kraju. Wynika z nich, że są 3 najważniejsze czynniki, mające wpływ na wybór produktów żywnościowych: pochodzenie produktu (polskie bardziej cenione), ekologiczność i walory smakowe. 

- Coraz częściej spotykamy się z opinią, że polskie produkty są wysoko jakościowe i lepsze od zagranicznych. Co więcej, jakość staje się coraz częściej czynnikiem ważniejszym od ceny - podkreśla Przemysław Gaszewski, dyrektor ds. handlowych PGS.

Obok produktów zdrowych (pochodzenia bio),  dynamicznie rośnie spożycie wyrobów z mięsa, ale tylko wysokiej jakości, gdzie konsumenci podkreślają walory smakowe i zdrowotne. Tym samym Polacy upodabniają się do narodów innych państw UE (Niemcy, Austria), gdzie od kilku lat trend ten jest bardzo widoczny, a wysoko jakościowe produkty mięsne wskazują większą dynamikę sprzedaży. Nadal jednak konsumujemy mniej żywności ekologicznej od krajów Zachodnie Europy.

- Klienci w Polsce są coraz bardziej świadomi i zwracają uwagę na pochodzenie oraz jakość wyrobów mięsnych i wędlin - dodaje Gaszewski z PGS.

Jego zdaniem zwiększa się również zainteresowanie treścią etykiet - Polacy mają bowiem wysoki poziom zaufania do produktów ekologicznych. Znakomita większość klientów sieci PGS wyraża obawę o pogorszenie zdrowia spowodowanego spożywaną żywnością zawierającą sztuczne barwniki i konserwanty - dodaje.

- Uważamy, że dzisiejsze wskaźniki sprzedaży żywności zdrowej dają dobre perspektywy na następne lata. Wskaźniki ilościowe sprzedaży skłaniają jednak do opinii, że jest to jednak nadal rynek niszowy i musimy poczekać jeszcze co najmniej 5-10 lat na pełny rozwój ilościowy tego segmentu - podkreśla Przemysław Gaszewski.

Zgodnie z danymi najnowszego raportu The World of Organic Agriculture wydatki na żywność ekologiczną stanowią w Polsce 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. Dla porównania udział wydatków na zdrową żywność w całkowitych wydatkach na żywność wśród krajów Europy Zachodniej najwyższą wartość przyjął w Danii (7,6 proc.), Szwajcarii (7,1 proc.), Austrii (6,5 proc.), Szwecji (6,0 proc.), Niemczech (4,4 proc.) oraz Luksemburgu (3,4 proc.).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane