83 proc. bakalii to torebki o gramaturze 200 g

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2016 09:51

W kategorii „bakalie” (zarówno w markach własnych sieci jak i markach producentów) 97% sprzedanych sztuk stanowią opakowania typu torebka, z których aż 83% to paczki o gramaturze do 200 g.

Z badań wynika, że konsumenci korzystający z bakalii zarówno w okolicznościach kulinarnych, jak i przekąskowych w przeważającej części jednorazowo zużywają całe opakowanie.
Przyczyną wpływającą na preferencje małych opakowań jest fakt, że bakalie to kategoria, której konsumenci najczęściej nie kupują na zapas, mając na uwadze ich świeżość. Bakalie to kategoria kupowana pod bieżące potrzeby przy okazji codziennych zakupów, dlatego częstotliwość zakupu jest zbieżna z częstotliwością użycia. 
Z testów konsumenckich wynika, że najwyżej oceniane opakowania bakalii to te, nawiązujące do ich naturalnego pochodzenia. Sugestywnie przedstawiony świeży owoc, z którego pochodzą, a także obietnica prostoty produktu i sposobu jego wytworzenia, to najsilniejsze bodźce skłaniające do zakupu. Konsument docenia także tzw. okienko, dzięki któremu może wizualnie ocenić jakość produktu – duże, dorodne owoce i całe orzechy o gładkiej skórce stanowiące zachętę, by sięgnąć po zdrową przekąskę lub stworzyć smaczne danie.
„Najważniejszą cechą dobrego opakowania jest odpowiednio zaprojektowana funkcja ochronna produktu, czyli tzw. barierowość. Należy tu uwzględnić zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak tlen, wilgoć, promieniowanie słoneczne lub obce zapachy, jak również przed uszkodzeniami w trakcie transportu i magazynowania. Opakowanie powinno również przeciwdziałać utracie wilgotności zapakowanego produktu oraz jego aromatu lub koloru. Dodatkowymi funkcjonalnościami opakowania są także możliwość łatwego otwarcia lub ponownego zamknięcia, jednakowoż są to elementy związane wyłącznie z wygodą konsumenta i nie mające wpływu na jakość i ochronę produktu. Preferencje konsumentów są bardzo różne, niektórzy bardziej doceniają zamknięcie z taśmą ze względu na wygodę użycia, jednakowoż w przypadku bakalii – szerokiej kategorii obejmującej jednocześnie produkty kruszące się i pylące, jak orzechy oraz pełne soku owoce suszone np. śliwki czy wiśnie – żadne z nich nie jest rozwiązaniem uniwersalnym, ponieważ w przypadku zanieczyszczeniu produktem tracą swoją funkcjonalność. Żadne z rozwiązań powtórnego zamknięcia nie oferuje istotnego przedłużenia żywotności produktu po otwarciu, lecz stanowi zabezpieczenie mechaniczne przed przypadkowym rozsypaniem produktu" – mówi specjalista R&D, Amcor Flexibles.
Okazuje się, że sam typ opakowania nie ma dla konsumenta decydującego znaczenia. To czy torebka zamykana jest strunowo czy posiada system „easy-to-open” z samoprzylepnym elementem nie stanowi istotnej różnicy przy wyborze produktu. Ważniejszy jest na przykład typ folii, z którego opakowanie zostało wykonane. Konsument docenia paczki wykonane z grubej, najlepiej matowej folii, która dobrze izoluje produkt np. przed niepożądanymi zapachami, a jednocześnie umożliwia wykonanie estetycznego i czytelnego nadruku.
„Oferta zamknięć strunowych jest w tej chwili bardzo szeroka i dostawcy tego materiału mogą zaoferować rozwiązanie dostosowane do konkretnych potrzeb. Natomiast taśmę samoprzylepną stosujemy tam, gdzie mamy do czynienia z produktem o większych cząstkach, np. suszone owoce, natomiast nie można jej stosować tam, gdzie w grę wchodzi pylenie, wilgoć lub tłuszcz” – mówi Marek Sobkowiak, dyrektor VELTEKO POLSKA.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.