9 proc. sprzedaży CCC realizuje się w e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 28 lutego 2017 09:30

W 2016 roku grupa CCC miała 3,191 mld zł przychodów, 375,6 mln zł zysku operacyjnego i 306,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej. W 2015 roku przychody wynosiły 2,307 mld zł, zysk operacyjny 256,7 mln zł, a zysk netto jednostki dominującej 259,4 mln zł.

Przychody ze sprzedaży detalicznej w 2016 r. stanowiły 85,8 proc. całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 5,2 proc. sprzedaży hurtowej, 9,0 proc. sprzedaży w kanale e-commerce.

Sprzedaż detaliczna na 1 mkw. wyniosła 6,4 tys. zł/m kw. (6,4 tys. zł/m kw. w analogicznym okresie 2015 r.) przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC o 9,5 proc. do poziomu 535 mkw.

Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano na wszystkich rynkach (Polska +10,0 proc.; Europa Środkowo-Wsch. +4,9 proc.; Europa Zachodnia +4,0 proc.) - podało CCC w raporcie.

Na koniec grudnia 2016 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 862 placówki sieci CCC. 

Powierzchnia sprzedaży grupy na koniec grudnia 2016 r. wyniosła 459,0 tys. mkw. (w tym: sieć CCC 458,6 tys. m kw, sieć BOTI 0,4 tys. mkw. ) i wzrosła o 88,3 tys. mkw. (w stosunku do stanu na koniec grudnia 2015 r.), na co złożyły się otwarcia i powiększenia sklepów CCC +94,7 tys. mkw. i zamknięcia – 6,4 tys. mkw. (w tym: sieć CCC 5,2 tys. mkw.).

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych sieci CCC wzrosła o 25,4 proc. do 425,7 tys. m kw. (w tym: 212,2 tys. m kw. w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych CCC wzrosła o 11,1 proc. do 32,9 tys. m kw.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.