PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Adwokat: Sieci nadal będą dyktować warunki dostawcom

www.portalspozywczy.pl 30 października 2014 12:53

Nawet jeżeli zrezygnujemy z opłat półkowych, to sieci będą dyktować warunki - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Zbigniew Krüger, adwokat z kancelarii Krüger&Partnerzy.

W jego ocenie, w kwestii relacji dostawcy - handel, problemem jest to, że polski rynek staje się coraz bardziej nasycony i skupiony. Przez to producentom i dostawcom coraz trudniej zyskać dostęp do kanałów dystrybucji detalicznej. Jednocześnie potencjalne wolumeny sprzedaży w jednej sieci są większe, to warunki mogą stawiać sieci detaliczne.

- Widać to zarówno w większej liczbie placówek, jak i wprowadzaniu nowych formatów. Sieci wielkoformatowe otwierają mniejsze formaty, a sieci małych sklepów szukają szans w otwieraniu większych formatów. Nawet jeżeli zrezygnujemy z opłat półkowych, to sieci będą dyktować warunki - uważa Zbigniew Krüger.

Uważa, że oczywistym rozwiązaniem byłoby po prostu stosowanie cen net/net. Wtedy rożnego rodzaju dodatkowe opłaty byłyby po prostu niepotrzebne. - Niestety w praktyce, przede wszystkim z uwagi na potrzebę ochrony tajemnic handlowych takie rozwiązanie jest raczej nierealne - mówi adwokat.

Podkreśla, że z drugiej strony należy pamiętać że sprzedawcy detaliczni mogą świadczyć rzeczywiste usługi na ręcz dostawców. - Pamiętajmy, że sieci detaliczne oferują wiele usług dla konsumentów, takich jak usługi finansowe, gastronomia i inne. Daje to nowe i rzeczywiste możliwości reklamowe i marketingowe. Dlatego każda umowa dotycząca usług świadczonych przez sieć handlowa na rzecz dostawcy winna być oceniana indywidualnie i nie możemy dopuszczać do automatyzmu - zastrzega mecenas Krüger.

I dodaje, iż przyjęcie, że w każdym przypadku mamy do czynienia z niezgodna z prawem opłatą półkową, jest niedopuszczalne. - Podobne stanowisko zajął w niedawnym wyroku dotyczącym przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Trybunał Konstytucyjny - podkreślił.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • konsument 2014-10-30 14:19:48

    To stwierdzenie nie bierze jednego pod uwagę. Ceny net-net sa nierealne również dlatego, że to właśnie producenci są zainteresowani tym aby być w gazetkach czy aby ich towary stały w dobrze wyeksponowanym miejscu w sklepie czy w markecie. To w oczywisty sposób napędza sprzedaż - trudno więc, żeby tego nie współfinansowali. Inną sprawą jest, że ilość opłat ze strony sieci przekroczyła poziom absurdu, podobnie jak ich uzasadnienia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,62

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8523

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane