Akcjami marketingowymi Lidl buduje wizerunek "dyskontu premium"

Autor: dlahandlu.pl 14 września 2017 10:55

Akcjami marketingowymi Lidl buduje wizerunek "dyskontu premium" Fot. Shutterstock

- Lidl przyzwyczaił nas do tego, że buduje wizerunek czegoś więcej niż tylko zwykłego dyskontu. Początkowo sieć robiła to poprzez hasło „Lidl ceni jakość”, jednak dopiero akcja z kucharzami „Okrasa i Pascal” na dobre zmieniła jej wizerunek - uważa Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions.

Kolejny pomysł to Lidl Podróże i możliwość zakupu wycieczki, a właściwie w sklepach można znaleźć gazetki z informacjami o ofercie dostępnej na stronie www.lidl-podroze.pl.

- Biedronka jako główny konkurent Lidla w Polsce ma 4,5 razy więcej sklepów i 3 razy większy obrót. Stąd bardzo ciekawym jest obserwacja dwóch modeli biznesowych - „Duży może więcej” kontra „Mniejszy musi sprytniej i lepiej”. Nakłady Lidla na reklamę w roku 2016 wyniosły ponad 630 mln zł i były dwa razy większe niż Biedronki. To właśnie marketing stanowi o przewadze Lidla, a wprowadzenie podróży do oferty, jest kolejnym ciekawym zabiegiem, budującym przewagę nad Biedronką. Sama akcja jest zbudowana na bardzo prostym modelu, przez co jest na pewno efektywna kosztowo: Lidl ma swoją markę, miliony klientów oraz dobrze funkcjonującą stronę internetową. Oferta wycieczek została zbudowana w modelu resellingu, czyli Lidl oferuje wycieczki biur podróży, a nie swoje własne. Model sprzedaży wycieczek w niemieckim Lidlu funkcjonuje od 2006 roku, stąd dostępne są gotowe rozwiązania, nakłady są relatywnie niskie a sieć uzyska marżę na sprzedanych wycieczkach - wylicza Wiktor Miałkowski.

Czy nowa oferta jest dla Lidla kluczowa? - Na dzisiaj raczej nie i pewnie bardziej chodzi o budowę wizerunku. Dowodem na to może być zawartość pierwszej gazetki z wycieczkami, a samo wprowadzenie wycieczek w połowie września, czyli po szczycie wyjazdowym, wydaje się dziwne. Właściwie nie ma w niej bezdyskusyjnych hitów cenowych, co przecież stoi w kontrze do standardów Lidla dla ofert reklamowanych w TV, które muszą być dużo lepsze niż na rynku. Na pierwszych stronach przeważają drogie wycieczki w egzotycznych kierunkach, a oferta pobytów w Polsce zbudowana jest na hotelach w standardzie 4 gwiazdek. I nawet one są porównywalne do ofert dostępnych np. na portalu turystycznym Booking.com. Nie pasuje to ani do profilu klientów Lidla, ani do ich zachowań zakupowych. Klienci z mniejszym portfelem szukają tańszych ofert, a z kolei ci z większym budżetem, bez trudu znajdą ciekawsze oferty na wyspecjalizowanych portalach.
To, że przestrzeni na nowe pomysły w Polsce jest jeszcze naprawdę dużo, pokazuje choćby oferta Tesco w Anglii, gdzie np. można założyć lokatę albo kupić dom z kredytem hipotecznym w „Tesco bank”. Jak powiedzie się nowy projekt Lidla, czas pokaże. Ostatecznie jednak ważne jest, żeby usługi dodatkowe nie przyćmiły troski o podstawową ofertę w sklepach, ale to Lidl robi naprawdę dobrze - podsumowuje Wiktor Miałkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,26

  • Min

    3,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8297

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556876

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.