Akcjami marketingowymi Lidl buduje wizerunek "dyskontu premium"

Autor: dlahandlu.pl 14 września 2017 10:55

Akcjami marketingowymi Lidl buduje wizerunek "dyskontu premium" Fot. Shutterstock

- Lidl przyzwyczaił nas do tego, że buduje wizerunek czegoś więcej niż tylko zwykłego dyskontu. Początkowo sieć robiła to poprzez hasło „Lidl ceni jakość”, jednak dopiero akcja z kucharzami „Okrasa i Pascal” na dobre zmieniła jej wizerunek - uważa Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions.

Kolejny pomysł to Lidl Podróże i możliwość zakupu wycieczki, a właściwie w sklepach można znaleźć gazetki z informacjami o ofercie dostępnej na stronie www.lidl-podroze.pl.

- Biedronka jako główny konkurent Lidla w Polsce ma 4,5 razy więcej sklepów i 3 razy większy obrót. Stąd bardzo ciekawym jest obserwacja dwóch modeli biznesowych - „Duży może więcej” kontra „Mniejszy musi sprytniej i lepiej”. Nakłady Lidla na reklamę w roku 2016 wyniosły ponad 630 mln zł i były dwa razy większe niż Biedronki. To właśnie marketing stanowi o przewadze Lidla, a wprowadzenie podróży do oferty, jest kolejnym ciekawym zabiegiem, budującym przewagę nad Biedronką. Sama akcja jest zbudowana na bardzo prostym modelu, przez co jest na pewno efektywna kosztowo: Lidl ma swoją markę, miliony klientów oraz dobrze funkcjonującą stronę internetową. Oferta wycieczek została zbudowana w modelu resellingu, czyli Lidl oferuje wycieczki biur podróży, a nie swoje własne. Model sprzedaży wycieczek w niemieckim Lidlu funkcjonuje od 2006 roku, stąd dostępne są gotowe rozwiązania, nakłady są relatywnie niskie a sieć uzyska marżę na sprzedanych wycieczkach - wylicza Wiktor Miałkowski.

Czy nowa oferta jest dla Lidla kluczowa? - Na dzisiaj raczej nie i pewnie bardziej chodzi o budowę wizerunku. Dowodem na to może być zawartość pierwszej gazetki z wycieczkami, a samo wprowadzenie wycieczek w połowie września, czyli po szczycie wyjazdowym, wydaje się dziwne. Właściwie nie ma w niej bezdyskusyjnych hitów cenowych, co przecież stoi w kontrze do standardów Lidla dla ofert reklamowanych w TV, które muszą być dużo lepsze niż na rynku. Na pierwszych stronach przeważają drogie wycieczki w egzotycznych kierunkach, a oferta pobytów w Polsce zbudowana jest na hotelach w standardzie 4 gwiazdek. I nawet one są porównywalne do ofert dostępnych np. na portalu turystycznym Booking.com. Nie pasuje to ani do profilu klientów Lidla, ani do ich zachowań zakupowych. Klienci z mniejszym portfelem szukają tańszych ofert, a z kolei ci z większym budżetem, bez trudu znajdą ciekawsze oferty na wyspecjalizowanych portalach.
To, że przestrzeni na nowe pomysły w Polsce jest jeszcze naprawdę dużo, pokazuje choćby oferta Tesco w Anglii, gdzie np. można założyć lokatę albo kupić dom z kredytem hipotecznym w „Tesco bank”. Jak powiedzie się nowy projekt Lidla, czas pokaże. Ostatecznie jednak ważne jest, żeby usługi dodatkowe nie przyćmiły troski o podstawową ofertę w sklepach, ale to Lidl robi naprawdę dobrze - podsumowuje Wiktor Miałkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10937

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane