Aldi i Lidl gonią Wielką Czwórkę na rynku handlu w Wielkiej Brytanii

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 6 lutego 2018 12:03

Najnowsze dane z rynku Kantar Worldpanel dla rynku brytyjskiego, obejmujące okres 12 tygodni zakończonych 28 stycznia pokazują, że Lidl i Aldi pozostają najszybciej rozwijającymi się detalistami w Wielkiej Brytanii, odnotowując wzrost odpowiednio o 16,3 proc. i 16,2 proc. Jeśli chodzi o udziały w rynku, Aldi jest już na piątej pozycji, a więc zaraz za tzw. Wielką Czwórką, natomiast Lidl szybko zdobywa siódmą pozycję – informuje serwis esmmagazine.com.

Jak wynika z danych Kantar Worldpanel, Aldi posiada obecnie 6,9 proc. udziału w rynku handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii, a Lidl szybko zdobywa siódme miejsce z 5,0 proc udziałem. Obecnie siódmy jest Waitrose, który posiada 5,2 proc. udziału w rynku.

- Skupiając się na markach własnych, Lidl odnotował najszybszy wzrost wśród markowych produktów, które wzrosły o 28% i stanowią obecnie 12% całej sprzedaży" - powiedział Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar Worldpanel. .

Wszyscy brytyjscy detaliści z Wielkiej Czwórki zwiększyli sprzedaż, w tym Tesco o 2,6 proc., osiągając 27,8 proc. udziału w rynku. Sainsbury's odnotował wzrost o 1,5 proc. (posiada 16,2 proc. udziału w rynku), Asda zwiększyła sprzedaż o 2,2 proc. i ma 15,2 proc. udziału w rynku, a Morrisons wzrósł o 2,2 proc. i ma 10,7 proc. udziału.

Warto odnotować, że wszystkie sieci z Wielkiej Czwórki straciły udziały w rynku, licząc rok do roku. Według danych na dzień 29 stycznia 2017 r. Tesco miało 28,1 proc. rynku, Sainsbury's 16,5 proc., Asda 15,6 proc., a Morrisons 10,9 proc.

Z kolei udziały Aldi w brytyjskim rynku wzrosły rok do roku, z 6,2 proc., a Lidla z 4,5 proc.

- Mimo że jego udział w rynku spadł o 0,3 punktu procentowego do 27,8 proc., Tesco nadal pozostaje najszybciej rozwijającą się siecią w Wielkiej Czwórce, ze wzrostem sprzedaży o 2,6 proc.  zauważa Kantar Worldpanel. Mimo, że klienci coraz częściej decydują się na produkty wegańskie, takie jak nowa linia Tesco o nazwie "Wicked Kitchen ", Tesco odnotowało największy wzrost sprzedaży w liniach mleczarskich i spożywczych.

W okresie 12-tygodniowym kończącym się 28 stycznia 2018 r. inflacja cen żywności wyniosła 3,6 proc.  - poinformował Kantar Worldpanel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,00

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8511

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane