Aldi i Lidl rosną najszybciej na brytyjskim rynku. Tesco najlepszy z "Wielkiej Czwórki"

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 12 grudnia 2017 10:26

Ostatnie badanie udziałów w rynku przeprowadzone przez Kantar Worldpanel w Wielkiej Brytanii przed świętami Bożego Narodzenia pokazuje, że Aldi pozostaje najszybciej rozwijającym się supermarketem w kraju, a Tesco rośnie szybciej niż pozostała część "Wielkiej Czwórki" – informuje serwis esmmagazine.com.

Jak wynika z danych Kantar Worldpanel, wzrost sieci Aldi w ciągu roku wyniósł 15,1 proc., co pozwoliło sieci osiągnąć 6,9 proc. udziału w rynku. Za sukcesem sieci Aldi stoi linia produktów marki własnej premium Specially Selected, która odnotowała 25 proc. wzrost w ciągu ostatnich 12 tygodni.

Ponadto, sieć Aldi odniosła znaczący sukces dzięki imponującemu wzrostowi sprzedaży – o 40 proc. – produktów typu convenience, takich jak gotowe posiłki i desery – ocenia Raser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar Worldpanel.

Wzrost Aldi jest nieznacznie wyższy niż wzrost Lidla, który odnotował wzrost sprzedaży o 14,5 proc.,  osiągając  5,1 proc. udziału w rynku. Wzrost Lidla pochodził między innymi z "mocnych wyników sprzedaży znanych marek, które obecnie stanowią 11 proc. sprzedaży detalicznej" - dodał McKevitt.

Tesco pozostaje wiodąca siecią detaliczną w Wielkiej Brytanii, ze wzrostem sprzedaży o 2,5 proc. i udziałem w rynku na poziomie 28,2 proc. tempo wzrostu Tesco jest szybsze niż drugiego w rankingu Sainsbury's (+ 2,0 proc.), a także Asda (+ 1,2 proc.) i Morrisons (+ 1,4 proc.).

- Pomimo spadku udziału w rynku o 0,1 pkt. proc., do 28,2 proc., Tesco pozostaje najczęściej odwiedzaną brytyjską siecią - w ostatnim kwartale przyjmuje 21 milionów gospodarstw domowych - poinformował Kantar Worldpanel.

Jeśli chodzi o nawyki zakupowe poprzedzające Boże Narodzenie, McKevitt zauważył, że supermarkety są teraz w pełni skoncentrowane na maksymalizacji świątecznego sezonu handlowego.

- Święta Bożego Narodzenia przypadają w poniedziałek w tym roku. Ostatni raz, kiedy miała miejsce taka sytuacja, w 2006 roku, piątek poprzedzający Boże Narodzenie był najpopularniejszym dniem zakupów w roku - powiedział.

Dodał, że w piątek 22 i sobotę 23 grudnia brytyjscy konsumenci mogą wydać na zakupy nawet 1,5 miliarda funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.