Aldi i Lidl rosną najszybciej na brytyjskim rynku. Tesco najlepszy z "Wielkiej Czwórki"

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 12 grudnia 2017 10:26

Ostatnie badanie udziałów w rynku przeprowadzone przez Kantar Worldpanel w Wielkiej Brytanii przed świętami Bożego Narodzenia pokazuje, że Aldi pozostaje najszybciej rozwijającym się supermarketem w kraju, a Tesco rośnie szybciej niż pozostała część "Wielkiej Czwórki" – informuje serwis esmmagazine.com.

Jak wynika z danych Kantar Worldpanel, wzrost sieci Aldi w ciągu roku wyniósł 15,1 proc., co pozwoliło sieci osiągnąć 6,9 proc. udziału w rynku. Za sukcesem sieci Aldi stoi linia produktów marki własnej premium Specially Selected, która odnotowała 25 proc. wzrost w ciągu ostatnich 12 tygodni.

Ponadto, sieć Aldi odniosła znaczący sukces dzięki imponującemu wzrostowi sprzedaży – o 40 proc. – produktów typu convenience, takich jak gotowe posiłki i desery – ocenia Raser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar Worldpanel.

Wzrost Aldi jest nieznacznie wyższy niż wzrost Lidla, który odnotował wzrost sprzedaży o 14,5 proc.,  osiągając  5,1 proc. udziału w rynku. Wzrost Lidla pochodził między innymi z "mocnych wyników sprzedaży znanych marek, które obecnie stanowią 11 proc. sprzedaży detalicznej" - dodał McKevitt.

Tesco pozostaje wiodąca siecią detaliczną w Wielkiej Brytanii, ze wzrostem sprzedaży o 2,5 proc. i udziałem w rynku na poziomie 28,2 proc. tempo wzrostu Tesco jest szybsze niż drugiego w rankingu Sainsbury's (+ 2,0 proc.), a także Asda (+ 1,2 proc.) i Morrisons (+ 1,4 proc.).

- Pomimo spadku udziału w rynku o 0,1 pkt. proc., do 28,2 proc., Tesco pozostaje najczęściej odwiedzaną brytyjską siecią - w ostatnim kwartale przyjmuje 21 milionów gospodarstw domowych - poinformował Kantar Worldpanel.

Jeśli chodzi o nawyki zakupowe poprzedzające Boże Narodzenie, McKevitt zauważył, że supermarkety są teraz w pełni skoncentrowane na maksymalizacji świątecznego sezonu handlowego.

- Święta Bożego Narodzenia przypadają w poniedziałek w tym roku. Ostatni raz, kiedy miała miejsce taka sytuacja, w 2006 roku, piątek poprzedzający Boże Narodzenie był najpopularniejszym dniem zakupów w roku - powiedział.

Dodał, że w piątek 22 i sobotę 23 grudnia brytyjscy konsumenci mogą wydać na zakupy nawet 1,5 miliarda funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,32

  • Śr

    7,07

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8461

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 689431

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane