Aldi szacuje, że pozyskał milion nowych klientów w Wlk. Brytanii

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2017 14:02

Sprzedaż sieci dyskontowej Aldi w roku finansowym 2016 wzrosła w Wielkiej Brytanii i Irlandii o 13,5 proc., do 8,7 mld funtów – informuje serwis esmmagazine.com. Sieć szacuje, że przybyło jej około 1 miliona nowych klientów, którym zawdzięcza wzrost sprzedaży.

Aldi posiada w Wielkiej Brytanii 726 sklepów. W ostatnich trzech miesiącach tego roku zamierza otworzyć kolejne 23 placówki, a w 2018 roku plany zakładają otwarcie 70 sklepów. Sieć docelowo chce mieć na tamtym rynku 1000 marketów do 2022 roku.

Ta szybka ekspansja ma jednak odzwierciedlenie w wynikach spółki. W ostatnim roku zysk operacyjny spadł o 17 proc. do 211,3 mln funtów.

Ostatnie dane firmy Kantar Worldpanel pokazują, iż Aldi jest piątym detalistą na rynku brytyjskim, z udziałami rynkowymi na poziomie 7 proc. Zdaniem analityków, dyskonty takie jak Aldi czy Lidl, notują wzrosty udziałów rynkowych dzięki ciekawej ofercie, będącej alternatywą dla sieci z „wielkiej czwórki” (Tesco, Sainsbury’s, Asda, Morrisons).

Jak oceniają analitycy, brytyjscy konsumenci wykazują ostatnio większą ostrożność w wydatkach, ze względu na podwyżki cen oraz obawy o wpływ Brexit na gospodarkę. Natomiast dyskonty są dobrze przygotowane do tego, by pomóc kupującym ograniczać wydatki.

Sukces dyskontów ma jednakże drugą stronę. Oznacza on, że kupujący zaczynają oczekiwać od dyskontów coraz lepszej oferty - produktów wysokiej jakości, lepszego otoczenia zakupowego itp. To kosztuje, co pokazują wyniki zaraportowane przez Aldi – oceniają analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane