Aldi szacuje, że pozyskał milion nowych klientów w Wlk. Brytanii

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2017 14:02

Sprzedaż sieci dyskontowej Aldi w roku finansowym 2016 wzrosła w Wielkiej Brytanii i Irlandii o 13,5 proc., do 8,7 mld funtów – informuje serwis esmmagazine.com. Sieć szacuje, że przybyło jej około 1 miliona nowych klientów, którym zawdzięcza wzrost sprzedaży.

Aldi posiada w Wielkiej Brytanii 726 sklepów. W ostatnich trzech miesiącach tego roku zamierza otworzyć kolejne 23 placówki, a w 2018 roku plany zakładają otwarcie 70 sklepów. Sieć docelowo chce mieć na tamtym rynku 1000 marketów do 2022 roku.

Ta szybka ekspansja ma jednak odzwierciedlenie w wynikach spółki. W ostatnim roku zysk operacyjny spadł o 17 proc. do 211,3 mln funtów.

Ostatnie dane firmy Kantar Worldpanel pokazują, iż Aldi jest piątym detalistą na rynku brytyjskim, z udziałami rynkowymi na poziomie 7 proc. Zdaniem analityków, dyskonty takie jak Aldi czy Lidl, notują wzrosty udziałów rynkowych dzięki ciekawej ofercie, będącej alternatywą dla sieci z „wielkiej czwórki” (Tesco, Sainsbury’s, Asda, Morrisons).

Jak oceniają analitycy, brytyjscy konsumenci wykazują ostatnio większą ostrożność w wydatkach, ze względu na podwyżki cen oraz obawy o wpływ Brexit na gospodarkę. Natomiast dyskonty są dobrze przygotowane do tego, by pomóc kupującym ograniczać wydatki.

Sukces dyskontów ma jednakże drugą stronę. Oznacza on, że kupujący zaczynają oczekiwać od dyskontów coraz lepszej oferty - produktów wysokiej jakości, lepszego otoczenia zakupowego itp. To kosztuje, co pokazują wyniki zaraportowane przez Aldi – oceniają analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.