Aldi zainwestuje w sklepy 3,5 mld euro. To odpowiedź na ruch Lidla

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2017 12:03

Aldi zainwestuje w sklepy 3,5 mld euro. To odpowiedź na ruch Lidla Fot. za Shutterstock.com

Aldi Süd intensywnie inwestuje w wizerunek sklepów - donosi Lebensmittel Zeitung. Dyskonter przeznaczył na ten cel 3,5 mld euro w ramach tzw. "Największego programu inwestycyjnego w historii firmy" do 2019 roku. - W związku z tym tymczasowo i świadomie zaakceptujemy spowolniony wzrost zysków - ogłosiła sieć.

- Jesteśmy i pozostaniemy dyskontem - podkreśla Aldi Süd, choć istnieje obawa, że program może doprowadzić do powyżek cen. Dzięki większej liczbie marek brandowych, odświeżonym markom własnym, zwiększonym wydatkom na kampanie marketingowe i rozszerzonemu asortymentowi obejmującemu 1,360 SKU, Aldi Süd ostatnio ponownie zanotował wzrost sprzedaży na rodzimym rynku.

Tymczasem Lidl, największy konkurent sieci, wycofał produkty spożywcze z oferty swojego e-sklepu.  Lidl jako jedyny podjął próbę sprzedaży żywności, z wyłączeniem produktów chłodzonych, świeżych i mrożonych, w ramach usługi dostawy zamówienia do domu, realizowanej wspólnie z Vorratsbox. W ofercie sklepu internetowego pozostały wina i napoje spirytusowe, jednak e-skep Lidla koncentruje się na produktach niespożywczych.

Przeczytaj także:

Przypomnijmy, że na początku roku dyskonty z Grupy Schwarz wycofały się z pilotażowych usług typu click & collect po decyzji zarządu o obniżeniu kosztów. W rezultacie ówczesny dyrektor generalny Lidla Sven Seidel, wraz z niektórymi menedżerami ds. e-commerce, opuścił firmę. Siostrzana sieć Kaufland chwilowo także zrezygnowała z wprowadzenia usługi dostaw do domu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane