Alfred Kubczak na VI FRSiH: Elastyczności formatu dyskontu zawdzięczamy dynamikę rozwoju Biedronki

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 18:17

- Od początku rozwoju Biedronkę cechowała duża elastyczność jeśli chodzi o format i otwieramy sklepy o powierzchni od 400-1200 mkw. Tej elastyczności zawdzięczamy dynamikę rozwoju. Nie jest łatwe zarządzanie tak złożoną siecią, w sytuacji kiedy mamy inny filar strategiczny - jakim jest spójność oferty i ceny w skali całego kraju - mówił Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska, w czasie sesji pt. "Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce" podczas VI FRSiH.

Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska, zapewnił, że Biedronka stara się, żeby elastyczności w przyszłym rozwoju, było jak więcej.

- Podstawą naszego biznesu zawsze będą sklepy własne, bo mają tę zaletę, że mają jednorodną ofertę, również w wymiarze jakościowym. Zbudowaliśmy pewien model oparty na sklepach własnych i będziemy go konsekwentnie rozwijać - dodaje Alfred Kubczak.

Nie wykluczył on w przyszłości otwierania mniejszych sklepów w tych miejscach, w których są naturalne ograniczenia.

- Jednak nie do końca wiązałbym to z mniejszymi miejscowościami. W planowaniu rozwoju nie posługujemy się schematami. Każda lokalizację powinna zostać oceniona przez osoby, które są na miejscu, w którym ma powstać nowy lokal. Z naszym analiz wynika, że jest jeszcze sporo przestrzeni na polskim rynku - twierdzi ekspert.

Zdaniem Alfreda Kubczaka dzisiaj mitologizuje się format dyskontowy, a to nie on jest formatem sukcesu na naszym rynku, ale konkretni gracze, którzy działają w tym formacie.

- Mamy przykłady z przeszłości, kiedy próby o charakterze dyskontów były wyjątkowe nieudane i zaszkodziły temu formatowi. Jak bym upatrywał skuteczności rozwoju formatu jego otwartości. To jest format, który ma największą elastyczność, możliwość reagowania na zmiany trendów rynkowych, z drugiej strony jest to format oparty na optymalizacji, na konsekwentnym obniżaniu kosztów, poprawianiu sieci logistycznej pod tym kątem. I to przynosi efekty - dodaje dyrektor JMP.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.