Alibaba i Auchan będą współpracować na rynku handlu w Chinach

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2017 11:17

Alibaba i Auchan będą współpracować na rynku handlu w Chinach Fot. Shutterstock

Grupa Alibaba, Auchan Retail i Ruentex Group zawarły strategiczny sojusz, w ramach którego będą wspólnie rozwijać handel detaliczny w segmencie FMCG w Chinach. W ramach sojuszu, Alibaba zainwestuje około 2,88 mld USD w sieć Sun Art, która w Chinach prowadzi między innymi sklepy pod szyldem Auchan.

Jak podała spółka Auchan Retail, w ramach strategicznego sojuszu Alibaba Group zainwestuje łącznie 22,4 miliarda HK (około 2,88 miliarda USD), by uzyskać łączny bezpośredni i pośredni udział w wysokości 36,16 proc. w Sun Art Retail Group Limited. Udziały te kupi od Ruentex. Auchan Retail również zwiększy swój udział w Sun Art.

Po transakcji, Auchan Retail, Alibaba Group i Ruentex będą posiadać odpowiednio: 36,18 proc., 36,16 proc. i 4,67 proc. udziału w Sun Art.

Sun Art jest wiodącą, wieloformatową siecią stacjonarnych sklepów spożywczych w Chinach. Na dzień 30 czerwca 2017 r. działalność firmy obejmowała łącznie powierzchnię brutto około 12 milionów metrów kwadratowych. Obecnie Sun Art prowadzi 446 hipermarketów o powierzchni 17 000 metrów kwadratowych w 29 prowincjach, autonomicznych regionach i gminach w Chinach pod banerami "RT-Mart" i "Auchan", a także supermarkety i innowacyjne sklepy pod marką "Auchan Minute".

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawarcia sojuszu, który ponownie zdefiniuje tradycyjny handel detaliczny, poprzez cyfrową transformację - powiedział Daniel Zhang, dyrektor generalny Alibaba Group. - Sklepy fizyczne pełnią nieodzowną rolę dla doświadczeń zakupowych konsumenta i powinny być udoskonalane za pomocą technologii opartej na danych oraz za pomocą spersonalizowanych usług - dodał.

- Sojusz z Alibabą to efekt naszej wspólnej wizji co do przyszłości handlu w Chinach. Połączenie liderów sprzedaży detalicznej w sklepach i handlu detalicznego w Internecie pozwoli nam dostarczyć setkom milionów chińskich konsumentów w pełni zintegrowane doświadczenia zakupowe – powiedział Wilhelm Hubner, dyrektor generalny Auchan Retail.

- W ostatnich latach, wraz z szybkim wzrostem mobilnego Internetu, wymagania konsumentów bardzo wzrosły. Sun Art stara się przenosić ciężar swojej działalności z trybu offline na online - dodał Peter Huang, wiceprezes Ruentex Group.

Połączenie zasobów trzech firm pozwoli sieci Sun Art czerpać korzyści z cyfrowego systemu Alibaba. Sieć zamierza digitalizować i wprowadzać nowe rozwiązania detaliczne w sklepach Sun Art, w tym integrację online i offline.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662