Alibaba i Auchan będą współpracować na rynku handlu w Chinach

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2017 11:17

Alibaba i Auchan będą współpracować na rynku handlu w Chinach Fot. Shutterstock

Grupa Alibaba, Auchan Retail i Ruentex Group zawarły strategiczny sojusz, w ramach którego będą wspólnie rozwijać handel detaliczny w segmencie FMCG w Chinach. W ramach sojuszu, Alibaba zainwestuje około 2,88 mld USD w sieć Sun Art, która w Chinach prowadzi między innymi sklepy pod szyldem Auchan.

Jak podała spółka Auchan Retail, w ramach strategicznego sojuszu Alibaba Group zainwestuje łącznie 22,4 miliarda HK (około 2,88 miliarda USD), by uzyskać łączny bezpośredni i pośredni udział w wysokości 36,16 proc. w Sun Art Retail Group Limited. Udziały te kupi od Ruentex. Auchan Retail również zwiększy swój udział w Sun Art.

Po transakcji, Auchan Retail, Alibaba Group i Ruentex będą posiadać odpowiednio: 36,18 proc., 36,16 proc. i 4,67 proc. udziału w Sun Art.

Sun Art jest wiodącą, wieloformatową siecią stacjonarnych sklepów spożywczych w Chinach. Na dzień 30 czerwca 2017 r. działalność firmy obejmowała łącznie powierzchnię brutto około 12 milionów metrów kwadratowych. Obecnie Sun Art prowadzi 446 hipermarketów o powierzchni 17 000 metrów kwadratowych w 29 prowincjach, autonomicznych regionach i gminach w Chinach pod banerami "RT-Mart" i "Auchan", a także supermarkety i innowacyjne sklepy pod marką "Auchan Minute".

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawarcia sojuszu, który ponownie zdefiniuje tradycyjny handel detaliczny, poprzez cyfrową transformację - powiedział Daniel Zhang, dyrektor generalny Alibaba Group. - Sklepy fizyczne pełnią nieodzowną rolę dla doświadczeń zakupowych konsumenta i powinny być udoskonalane za pomocą technologii opartej na danych oraz za pomocą spersonalizowanych usług - dodał.

- Sojusz z Alibabą to efekt naszej wspólnej wizji co do przyszłości handlu w Chinach. Połączenie liderów sprzedaży detalicznej w sklepach i handlu detalicznego w Internecie pozwoli nam dostarczyć setkom milionów chińskich konsumentów w pełni zintegrowane doświadczenia zakupowe – powiedział Wilhelm Hubner, dyrektor generalny Auchan Retail.

- W ostatnich latach, wraz z szybkim wzrostem mobilnego Internetu, wymagania konsumentów bardzo wzrosły. Sun Art stara się przenosić ciężar swojej działalności z trybu offline na online - dodał Peter Huang, wiceprezes Ruentex Group.

Połączenie zasobów trzech firm pozwoli sieci Sun Art czerpać korzyści z cyfrowego systemu Alibaba. Sieć zamierza digitalizować i wprowadzać nowe rozwiązania detaliczne w sklepach Sun Art, w tym integrację online i offline.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,71

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.