Alibaba rośnie m.in. dzięki inwestycjom w sklepy stacjonarne

Autor: PAP 3 listopada 2017 17:47

Chiński potentat e-handlu Alibaba osiągnął w zakończonym we wrześniu III kwartale 61-proc. wzrost przychodów. Wpływy firmy wzrosły do 8,3 mld dol., czyli do ponad 55 mld juanów - podał serwis BBC. To wynik znacznie wyższy niż przewidywali analitycy.

Jak wskazano, wzrost kwartalnych wyników firma zawdzięcza sprzedaży w sieci. Według BBC Alibaba stawia na rozszerzanie podstawowej działalności, opartej na sprzedaży internetowej. Inwestuje m.in. w supermarkety oraz sklepy o mniejszej powierzchni.

"Ten kwartał był doskonały dla naszej firmy" - podkreślił cytowany przez brytyjski serwis dyrektor generalny Alibaba Group Daniel Zhang. Dodał, że efekty zaczyna też przynosić strategia firmy oparta na integrowaniu działalności internetowej i pozainternetowej.

W okresie od lipca do września br. przychody z działalności operacyjnej Alibaby wzrosły licząc rok do roku o 83 proc. do ponad 16,5 mld juanów.

Alibaba, której założycielem jest miliarder Jack Ma, to największy sprzedawca internetowy w Chinach. Należą do niego platformy sprzedażowe Tmall i Taobao.

Jak podała firma, miesięczna liczba aktywnych użytkowników jej mobilnych serwisów sprzedaży detalicznej wzrosła we wrześniu do 549 milionów z 20 milionów trzy miesiące wcześniej.

Jak podkreśla BBC, notowany na amerykańskiej giełdzie chiński potentat "regularnie bije rekordy dotyczące prognoz przychodów" a jego akcje ponaddwukrotnie zwiększyły w tym roku swoją wartość.

Alibaba podniósł też prognozę dotyczącą przychodów za rok obrachunkowy 2018. Mają one wzrosnąć o 49-53 proc. z zakładanych wcześniej 45-49 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.