Allegro: Z promocji modowych na co dzień korzysta 55 proc. kupujących

Autor: dlahandlu.pl 1 grudnia 2016 09:48

Allegro: Z promocji modowych na co dzień korzysta 55 proc. kupujących

Każdego dnia na Allegro sprzedaje się średnio ponad 850 tysięcy przedmiotów, z czego 1/5 poprzez urządzenia mobilne; w samej kategorii Moda i Uroda klienci dokonują 3 mln transakcji miesięcznie. - Polacy szybko zmieniają swoje zwyczaje zakupowe w modzie. Wydajemy więcej, ale kupujemy mądrzej - dodaje Przemysław Budkowski, prezes Allegro.

W większości dotychczasowych badań dostępnych na rynku i w powszechnej świadomości funkcjonuje stereotyp: “najlepiej sprzedaje niska cena” i “Polak kupi, jeśli jest tanio”. Tymczasem z naszego raportu oraz z obserwacji zachowań klientów w serwisie Allegro wynika, że wcale tak nie musi być.

- Wybierając ubrania i dodatki Polacy coraz większa wagę przywiązują do marek, szczególnie gdy któreś z nich lubią - mówi Celestyna Lendo-Zachariasz, menedżer kategorii moda w Allegro. - W takim przypadku cena ma zdecydowanie mniejsze znaczenie. Gdy pytamy o najważniejsze cechy produktów w kontekście konkretnej np. ulubionej marki wtedy większą rolę zaczynają odgrywać inne cechy: marka powinna być spójna z naszym gustem, gwarantować dobrą jakość produktów i być zaufana. Dobrej jakość jest też najważniejsza dla mieszkańców wsi i największych miast. Mieszkańcy zaś dużych miast doceniają w markach spójność z ich gustem. Mieszkańcy małych i średnich miast nadal zwracają bardzo dużą uwagę na cenę. Gdy myślimy o zakupach modowych w oderwaniu od marki nadal cena jest ważną sprawą - dodaje Celestyna Lendo - Zachariasz.

Z promocji modowych na co dzień korzysta bowiem 55% kupujących ubrania i dodatki.  Polacy najczęściej deklarują korzystanie z wyprzedaży sezonowych (42%), ale także z kodów rabatowych (25%) i rabatów okazyjnych, np. urodzinowych, świątecznych, czy weekendowych (25%). Lubimy też gratisy. Dobra cena nawet dla największych fanów marek nadal będzie spora pokusą.

- Marki modowe doskonale znają to zjawisko ponieważ działają w branży w której w pierwszej cenie sprzedaje się produkty tak naprawdę tylko kilka tygodni w roku - wskazuje Celestyna Lendo - Zachariasz. -  Niektóre przyjmują strategie kuszenia klienta coraz to nowszymi promocjami czy programami lojalnościowymi, inne konsekwentnie strzegą swojej polityki cenowej jeszcze inne stosują np. strategię fast fashion - dodaje Celestyna Lendo - Zachariasz.

Na podstawie dwóch edycji badania, wiemy już, że Polacy coraz rzadziej utożsamiają zainteresowanie modą ze śledzeniem najnowszych trendów i kierowaniem się nimi przy zakupach modowych. Coraz wyraźniej widać, że mamy swój styl i chcemy świadomie go budować, kupując produkty, które są nie tylko atrakcyjne cenowo, ale dobre jakościowo i wygodne oraz marki, które są spójne z naszym gustem i zaufane. Oczywiście, w każdej decyzji badania dodajemy też nowe elementy, np. w tym roku nowością jest informacja o preferowanych promocjach modowych, a także zakupach odzieży funkcjonalnej i marek premium - dodaje Katarzyna Czuchaj - Łagód, dyrektor zarządzający Mobile Institute

Raport został przygotowany na podstawie badania na grupie 1752 konsumentów, jakie zostały przeprowadzone przez Mobile Institute w formie responsywnych ankiet CAWI (Computer-Assisted Web Interview) w dniach 26 października - 3 listopada tego roku. Próba odpowiada strukturze polskich internautów pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania. Dodatkowo, podobnie jak w poprzedniej edycji projektu, zbadano także użytkowników Allegro (914 osób).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.