Alma Market: 68 mln zł straty, roszczenia sądowe na 22 mln zł i 100 mln zł zadłużenia

Autor: dlahandlu.pl 30 listopada 2017 09:38

Alma Market: 68 mln zł straty, roszczenia sądowe na 22 mln zł i 100 mln zł zadłużenia Fot. materiały prasowe Alma

Spółka Alma Market w upadłości osiągnęła po trzech kwartałach 2017 roku 49,1 mln zł skonsolidowanych przychodów. Strata na poziomie operacyjnym wyniosła w tym czasie 53,7 mln zł, a strata netto 68,2 mln zł. Jak podała spółka w raporcie kwartalnym, wobec Alma Market toczy się przed sądami, w sprawach gospodarczych i pracowniczych, około 393 postępowań, których suma wartości kwot głównych przedmiotu sporu na koniec września wynosiła 21,9 mln zł.

Po trzech kwartałach 2016 roku Alma Market osiągnęła 956,1 mln zł przychodów, 82,9 mln zł straty operacyjnej oraz 106,6 mln zł straty netto.

W samym trzecim kwartale 2017 roku wykazała 13,3 mln zł przychodów, 12,8 mln zł straty operacyjnej oraz 17,8 mln zł straty na poziomie netto.

- Wobec Alma Market S.A. zgodnie z prowadzoną ewidencją w sprawach gospodarczych i pracowniczych toczy się przed sądami około 393 postępowań, których suma wartości kwot głównych przedmiotu sporu na 30.09.2017 r. wynosi 21.938,3 tys. zł (co stanowi więcej niż 10 proc.) kapitałów własnych spółki) – czytamy w raporcie.

Wartości przedmiotów dwóch spraw dotyczących zapłaty największych kwot stanowią sumę 2,4 mln PLN (1 mln PLN i 1,4 mln PLN), łączna suma wartości przedmiotu sporu dla kolejnych 66 postępowań stanowi sumę 14,5 mln PLN i mieści się w granicach od 100 tys. PLN do 962 tys. PLN, łączna suma wartości przedmiotu sporu dla kolejnych 112 postępowań stanowi sumę 4,3 mln PLN i mieści się w granicach od 10 tys. PLN do 90 tys. PLN. Wartość pozostałych postępowań nie przekracza 10 tys. PLN.

Obecnie nie toczą się żadne mające znaczenie postępowania sądowe przeciwko spółkom zależnym Alma Market S.A.

Spółka informuje, że główny cel, jaki postawił sobie zarząd spółki zależnej Almy, Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA na 2017 rok to pozyskanie nowych klientów w segmencie handlu hurtowego oraz systematyczna poprawa rentowności placówek detalicznych przy jednoczesnym założeniu nieprzedłużania umów w obiektach, które generują straty.

- Obecnie spółka ta posiada 44 sklepy. Spółka planuje w 2017 roku zarówno zamknięcia nierentownych placówek jak również otwarcia nowych lokali w lepszych lokalizacjach i na lepszych warunkach dzierżawy, zamierza także wprowadzić do sprzedaży nowe produkty, co powinno się przełożyć na wzrost sprzedaży – informuje Alma w raporcie.

Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA dostarcza towary do funkcjonujących dwóch sklepów spółki Alma Kraków Sp. z o.o., przejętych od Alma Market S.A. oraz prowadzi sklep na najmowanej od Alma Market S.A. powierzchni handlowej 600 m w Sopocie.

- Poprzez umiejętność zarządzania i prowadzenia w sposób racjonalny działalności gospodarczej wyznacza kierunki dalszej polityki przekształceń zmierzającej do poprawy wiarygodności i wizerunku Grupy w warunkach kryzysu – czytamy w raporcie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.