Alma Market zamknęła trzy nierentowne sklepy. Nie wyklucza dalszych działań

GK Alma Market zanotowała od 1 stycznia do 30 czerwca 2015 r. 785 508 tys. zł przychodów z działalności kontynuowanej (828 677 tys. zł w 2014 r.). Strata netto to 16 770 tys. zł, w porównaniu do 9 927 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
- Spółka dominująca Alma Market S.A. odnotowała w pierwszym półroczu 2015 roku spadek przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów na poziomie -1,4 proc., co było związane w głównej mierze z zamknięciami trzech nierentownych obiektów i zaklasyfikowania ich przychodów do działalności zaniechanej. Strata wykazana z działalności zaniechanej wyniosła 8,1 mln zł, przy czym przychody ze sprzedaży w sklepach zamkniętych, których wyniki na działalności zostały wyłączone w okresie do ich zamknięcia w I półroczu roku wyniosły 4,6 mln zł. Biorąc pod uwagę podaną – wyłączoną sprzedaż z działalności kontynuowanej, można odnotować spadek sprzedaży r/r o 0,4 proc.- tłumaczy spółka.
W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, w I półroczu 2015 roku w Grupie Kapitałowej Alma Market S.A. nastąpił spadek przychodów ze sprzedaży o 5,2 proc.
Przeczytaj także:
Realizowane przez spółkę plany inwestycyjne zakładają otwarcie w 2015 roku pięciu delikatesów Alma, spośród których jeden uruchomiono w Lublinie (I kwartał 2015 roku), drugi w Gdańsku przy ulicy Droszyńskiego (III kwartał 2015 roku), a pozostałe zostaną zlokalizowane na terenie Warszawy (dwa sklepy) i Łodzi (jeden sklep). Sklepy powstające w Warszawie zlokalizowane będą w nowo wybudowanych galeriach handlowych: Plac Vogla (Wilanów) i Galeria Ferio (Wawer).
W sierpniu 2015 roku w Bochni Alma Market uruchomiła pierwszy sklep franczyzowy pod marką Alma Smart. Planuje się otwieranie nowych sklepów tego typu o powierzchni ok. 200-450 mkw. w centrach miast oraz na osiedlach mieszkaniowych. Spółka nie wyklucza również rozwoju poprzez przejęcia obiektów lub grup obiektów działających obecnie w ramach konkurencyjnych sieci handlowych, choć w chwili obecnej nie ma istotnych planów w tym zakresie.
Zarząd spółki mając na uwadze poprawę rentowności prowadzonej działalności zakłada również zamykanie niektórych nierentownych obiektów lub nie przedłużanie umów najmu dla sklepów znajdujących się w lokalizacjach, których realizowana rentowność sprzedaży jest zbyt niska. Proces zamykania nierentownych sklepów został rozpoczęty w pierwszym półroczu 2015 roku, w którym przestały funkcjonować 3 obiekty. Zarząd spółki dominującej wdraża działania, które zdecydowanie poprawią rentowność i wzmocnią płynność finansową spółki w perspektywie najbliższego roku.
Przeczytaj także:
Spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. w bieżącym roku otworzyła jedną nową lokalizację – w Warszawie. Zgodnie z planami w roku 2015 otwarte zostaną minimum dwa nowe obiekty sieci w Białymstoku i Bydgoszczy. Ilość będzie uzależniona od terminów przekazania lokali do adaptacji przez inwestorów. Obecnie Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. posiada 46 własnych obiektów handlowych.
W I półroczu 2015 roku Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. otrzymała dotację w wysokości 253 tys. zł na realizację programu w ramach jednego z projektów realizowanych przez Unię Europejską.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Greg 2015-09-02 15:01:48
Polecam sprzedać i to szybko
-
kiki 2015-09-01 19:49:33
Sprzedać,szybko sprzedać...
WYBRANE DLA CIEBIE
- 18:35 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
- 18:07 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- 18:00 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- 16:23 Lidl też sprzedaje produkty bez VAT
- 15:46 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 15:33 Gama kusi niezależnych przedsiębiorców. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej