Alma Market zamknęła trzy nierentowne sklepy. Nie wyklucza dalszych działań

Autor: www.dlahandlu.pl 1 września 2015 10:11

Alma Market zamknęła trzy nierentowne sklepy. Nie wyklucza dalszych działań Delikatesy internetowe Alma z nową promocją cenową, fot. almamarket.pl

GK Alma Market zanotowała od 1 stycznia do 30 czerwca 2015 r. 785 508 tys. zł przychodów z działalności kontynuowanej (828 677 tys. zł w 2014 r.). Strata netto to 16 770 tys. zł, w porównaniu do 9 927 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.

- Spółka dominująca Alma Market S.A. odnotowała w pierwszym półroczu 2015 roku spadek przychodów ze sprzedaży towarów i materiałów na poziomie -1,4 proc., co było związane w głównej mierze z zamknięciami trzech nierentownych obiektów i zaklasyfikowania ich przychodów do działalności zaniechanej. Strata wykazana z działalności zaniechanej wyniosła 8,1 mln zł, przy czym przychody ze sprzedaży w sklepach zamkniętych, których wyniki na działalności zostały wyłączone w okresie do ich zamknięcia w I półroczu roku wyniosły 4,6 mln zł. Biorąc pod uwagę podaną – wyłączoną sprzedaż z działalności kontynuowanej, można odnotować spadek sprzedaży r/r o 0,4 proc.- tłumaczy spółka.

W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, w I półroczu 2015 roku w Grupie Kapitałowej Alma Market S.A. nastąpił spadek przychodów ze sprzedaży o 5,2 proc.

Realizowane przez spółkę plany inwestycyjne zakładają otwarcie w 2015 roku pięciu delikatesów Alma, spośród których jeden uruchomiono w Lublinie (I kwartał 2015 roku), drugi w Gdańsku przy ulicy Droszyńskiego (III kwartał 2015 roku), a pozostałe zostaną zlokalizowane na terenie Warszawy (dwa sklepy) i Łodzi (jeden sklep). Sklepy powstające w Warszawie zlokalizowane będą w nowo wybudowanych galeriach handlowych: Plac Vogla (Wilanów) i Galeria Ferio (Wawer).

W sierpniu 2015 roku w Bochni Alma Market uruchomiła pierwszy sklep franczyzowy pod marką Alma Smart. Planuje się otwieranie nowych sklepów tego typu o powierzchni ok. 200-450 mkw. w centrach miast oraz na osiedlach mieszkaniowych. Spółka nie wyklucza również rozwoju poprzez przejęcia obiektów lub grup obiektów działających obecnie w ramach konkurencyjnych sieci handlowych, choć w chwili obecnej nie ma istotnych planów w tym zakresie.
Zarząd spółki mając na uwadze poprawę rentowności prowadzonej działalności zakłada również zamykanie niektórych nierentownych obiektów lub nie przedłużanie umów najmu dla sklepów znajdujących się w lokalizacjach, których realizowana rentowność sprzedaży jest zbyt niska. Proces zamykania nierentownych sklepów został rozpoczęty w pierwszym półroczu 2015 roku, w którym przestały funkcjonować 3 obiekty. Zarząd spółki dominującej wdraża działania, które zdecydowanie poprawią rentowność i wzmocnią płynność finansową spółki w perspektywie najbliższego roku.

Spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. w bieżącym roku otworzyła jedną nową lokalizację – w Warszawie. Zgodnie z planami w roku 2015 otwarte zostaną minimum dwa nowe obiekty sieci w Białymstoku i Bydgoszczy. Ilość będzie uzależniona od terminów przekazania lokali do adaptacji przez inwestorów. Obecnie Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. posiada 46 własnych obiektów handlowych.
W I półroczu 2015 roku Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. otrzymała dotację w wysokości 253 tys. zł na realizację programu w ramach jednego z projektów realizowanych przez Unię Europejską.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Greg 2015-09-02 15:01:48

    Polecam sprzedać i to szybko

  • kiki 2015-09-01 19:49:33

    Sprzedać,szybko sprzedać...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8035

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556876

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.