Amazon chce zacieśnić więzi z producentami FMCG

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 5 kwietnia 2017 11:13

Dziesiątki największych amerykańskich grup spożywczych, w tym Mondelez i General Mills, otrzymały w zeszłym tygodniu niezwykłe zaproszenie. Podczas trzydniowej konwencji w siedzibie Amazona w Seattle spotka się z nimi Jeff Wilke, szef ds. konsumentów.

Amazon nie ukrywa swoich intencji ani ambicji: chce lepszych więzi ze wszystkimi wiodącymi markami FMCG. Gigant e-commerce chce przekonać producentów do ponownej oceny jego modelu biznesowego. Amazon uważa, że zamiast utrzymywać stosunki handlowe z największymi sieciami supermarketów, najwięksi gracze rynkowi powinni zdawać sobie sprawę, że handel elektroniczny jest przyszłością.

Najciekawsze jest to, że Amazon zachęca producentów do rozważenia innego łańcucha dostaw, który nie wymaga wyróżnienia produktów na półce, ale pozwala je dostarczyć w idealnym stanie. Zdaniem firmy, producenci nie powinni już koncentrować się na paletach, ale na indywidualnych opakowaniach, a dostawa na "ostatniej prostej" oczywiście powinna być powierzona Amazonowi. Powinno to umożliwić skuteczniejsze dostarczanie towarów do domów klienta w ciągu godziny, oszczędzając im w ten sposób podróży do supermarketu.

Nic dziwnego, że gigant online próbuje wchłaniać marki żywności - FMCG to największy segment handlu detalicznego, a amerykański kanał online ma zaledwie 2 proc. udziału w sprzedaży żywności pomimo innowacji takich jak Amazon Fresh, Amazon Dash, Amazon Echo, Amazon Go i Amazon Fresh Pick-up.

Jak do tej propozycji odniosą się producenci? Wydaje się, że potraktują ofertę Amazona poważnie, choć jednocześnie jest mało prawdopodobne, że będą chcieli ryzykować dobre relacje z Walmartem, Krogerem i innymi sieciami. Zdają sobie jednak sprawę, że rynek supermarketów jest w stagnacji, a konsumenci coraz chętniej przenoszą się do sieci. Amazon już teraz dociera do 300 milionów kupujących i tworzy własne marki spożywcze.

Detaliści w USA bacznie przyglądają się działaniom Amazona. Walmart czuje się na tyle zagrożony działaniami konkurenta, że wydaje miliony dolarów na akwizycje (m.in. Jet.com), rozwój aplikacji i zwiększony rozwój własnej działalności związanej z handlem online, np. usługa click & collect.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,59

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane