Amazon goni Zalando na rynkach Europy Zachodniej

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 29 grudnia 2016 10:40

Niemieccy sprzedawcy online, Otto i Zalando, są obecnie największymi detalistami modowymi w Europie Zachodniej, z udziałami w rynku wynoszącymi odpowiednio 6,2 i 6,1 proc., ale Amazon depcze im po piętach. Gigant e-commerce ma już 5,7 proc. udziałów w rynku.

Jeszcze pięć lat temu Otto miał udział w rynku wynoszący 10 proc., ale firma zaczęła tracić wpływy na rzecz Zalando i Amazona, mimo że ten drugi nie poczynił specjalnych starań, by zwiększyć swój udział w rynku branży modowej, wartej 42 mld euro rocznie. Amerykanie jednak konsekwentnie inwestują w Europie. Zaletą Amazona jest jego szeroka oferta - w tym sprzedaż żywności i usług internetowych (Amazon Prime).

Amazon nadal ma wiele rynków do zdobycia. Dla porównania, platforma Zalando jest obecna w 15 krajach (choć tylko w kategorii "moda"), podczas gdy Amazon stał się głównym graczem na zaledwie kilku rynkach europejskich. Chcąc konkurować z Amazonem, Zalando szybko ewoluuje w kierunku platformy sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane