Amazon nadal „miesza” na amerykańskim rynku

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 9 października 2017 13:12

Klienci amerykańskich sieci wolą kupować w Whole Foods, należącym do Amazona. Jak wynika z badania firmy Thasos Group, w ostatnim tygodniu 24 proc. nowych klientów Whole Foods było wcześniej lojalnymi klientami sieci Walmart, 16 proc. z nich robiło wcześniej regularne zakupy w Kroger Co, a 15 proc. w Costco – informuje serwis esmmagazine.com.

Thasos Group to firma, która, bada lokalizację osób, wykorzystując posiadane przez nich smartfony i za ich zgodą.

Jak wynika z badań tej firmy, mniejsze sieci amerykańskie także odczuły odpływ stałych klientów, proporcjonalnie do bazy osób, które ich regularnie odwiedzają. I tak Trader Joe’s zanotował odpływ około 10 proc. swoich klientów do Whole Foods, a sieć Sprouts 8 proc.

Mimo to, Amazon pozostaje niewielkim graczem na amerykańskim rynku detalicznym, który zdominowany jest przez ogromne sieci takie jak Walmart, Kroger, Costco i Albertsons.

Thasos zauważa, że nowi klienci, którzy migrują do Whole Foods z Walmart, stanowią mniej niż 1 proc. bazy klientów Walmarta. Nie wiadomo także, czy klienci dużych sieci przechodzą do Whole Foods na stałe czy tylko chwilowo, ciekawi oferty Whole Foods po głośnym przejęciu.

Przypomnijmy, iż Amazon w sierpniu sfinalizował zakup Whole Foods za 13,7 mld USD. Transakcja odbiła się szerokim echem na rynku amerykańskim, a jej efektem było przetasowanie na rynku handlu FMCG, pod względem udziałów rynkowych głównych graczy. W dniu sfinalizowania przejęcia Amazon ogłosił wielką akcję obniżania cen w sklepach Whole Foods, na wybrany asortyment. Obniżki miały sięgać nawet 43 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane