Amazon nadal „miesza” na amerykańskim rynku

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 9 października 2017 13:12

Klienci amerykańskich sieci wolą kupować w Whole Foods, należącym do Amazona. Jak wynika z badania firmy Thasos Group, w ostatnim tygodniu 24 proc. nowych klientów Whole Foods było wcześniej lojalnymi klientami sieci Walmart, 16 proc. z nich robiło wcześniej regularne zakupy w Kroger Co, a 15 proc. w Costco – informuje serwis esmmagazine.com.

Thasos Group to firma, która, bada lokalizację osób, wykorzystując posiadane przez nich smartfony i za ich zgodą.

Jak wynika z badań tej firmy, mniejsze sieci amerykańskie także odczuły odpływ stałych klientów, proporcjonalnie do bazy osób, które ich regularnie odwiedzają. I tak Trader Joe’s zanotował odpływ około 10 proc. swoich klientów do Whole Foods, a sieć Sprouts 8 proc.

Mimo to, Amazon pozostaje niewielkim graczem na amerykańskim rynku detalicznym, który zdominowany jest przez ogromne sieci takie jak Walmart, Kroger, Costco i Albertsons.

Thasos zauważa, że nowi klienci, którzy migrują do Whole Foods z Walmart, stanowią mniej niż 1 proc. bazy klientów Walmarta. Nie wiadomo także, czy klienci dużych sieci przechodzą do Whole Foods na stałe czy tylko chwilowo, ciekawi oferty Whole Foods po głośnym przejęciu.

Przypomnijmy, iż Amazon w sierpniu sfinalizował zakup Whole Foods za 13,7 mld USD. Transakcja odbiła się szerokim echem na rynku amerykańskim, a jej efektem było przetasowanie na rynku handlu FMCG, pod względem udziałów rynkowych głównych graczy. W dniu sfinalizowania przejęcia Amazon ogłosił wielką akcję obniżania cen w sklepach Whole Foods, na wybrany asortyment. Obniżki miały sięgać nawet 43 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    12,67

  • Min

    8,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.