Amazon podnosi poprzeczkę dla całego sektora e-commerce

Autor: pr 10 lipca 2017 12:56

Gigant handlu elektronicznego wprowadził do swojej oferty nową opcję ─ Prime Wardrobe. Dzięki niej klienci mogą zamówić ubrania i przymierzyć je w domowym zaciszu. Ta możliwość będzie bezpłatna dla osób, które wykupiły roczny pakiet Prime w Amazonie. Decyzję Amazona i jej wpływ na branżę e-commerce komentuje Marek Molicki, menedżer regionalny w Gemiusie.

Nowa opcja Prime Wardrobe umożliwia zamówienie odzieży, obuwia i dodatków do domu bez zapłaty z góry. Następnie klient ma 7 dni na zwrot towaru, a w tym czasie może dokonać przymiarek i zadecydować o zakupie. Niepasujące rzeczy zostaną odebrane z domu przez kuriera, a klient zapłaci jedynie za zakupiony towar.

Amazon wyznacza trendy

Handel elektroniczny zmienia się nieustannie. Między innymi pod wpływem Amazona lub takich start-upów, jakim był Zalando. Ich właściciele nie boją się podejmować odważnych i często krytykowanych decyzji. To oni wyznaczają trendy ─ nie tylko dotyczące użyteczności i funkcjonalności sklepów online, ale też tego, co jest najważniejsze w e-commerce, czyli w całym procesie logistyki. Prime Wardrobe idzie o krok dalej od Zalando, ponieważ nie wymaga żadnej zapłaty za towar z góry. Z drugiej jednak strony warto pamiętać, że członkostwo w Amazon Prime kosztuje 99 dolarów rocznie.

Jak e-commerce poradzi sobie z poprzeczką postawioną przez Amazona?

Stopniowo coraz więcej sklepów będzie oferowało takie rozwiązania swoim klientom. Płatność za pomocą jednego kliknięcia, dostawa tego samego dnia czy darmowa przesyłka i zwrot ─ dziś nikogo nie zaskakują, a wręcz są oczekiwane przez klientów. Co więcej, istnieją już firmy, które oferują taką samą możliwość jak Prime Wardrobe. Przysyłają one swoim klientom wybrane ubrania i dodatki prosto do domu. Możliwość sprawdzenia towaru w domu przed zapłatą niedługo będzie standardem w wielu innych sklepach. Wszystko zależy od modelu biznesowego i cierpliwości inwestorów. Jednak dla wielu mniejszych sklepów internetowych to, co oferują Amazon i Zalando, nie będzie opłacalne. Zwłaszcza przy niskich marżach i konieczności ponoszenia opłat za dostawę i zwrot.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • internetowiec 2017-07-11 10:05:40

    Koniec małych żuczków...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,54

  • Śr

    4,18

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8124

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.