PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Ambra: Spada sprzedaż wina w najbardziej istotnym kanale off-trade

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2015 09:41

Dalszy wzrost udziału dyskontów w rynku wina, zaostrzająca się konkurencja cenowa, a także znaczący spadek konsumpcji win typu aperitif spowodowały spadek sprzedaży wina na najbardziej istotnym dla Grupy AMBRA rynku off-trade - podała spółka w komunikacie.

Zakończony niedawno rok obrotowy 2014/2015 był dla Grupy AMBRA rokiem polskiego cydru. Rozwój wciąż nowej kategorii związany był ze zmianą świadomości konsumentów, coraz częściej wybierających produkty naturalne i regionalne. Konsumpcja cydru wzrosła w tym okresie w Polsce ponad dwukrotnie, a Cydr Lubelski umocnił swoją pozycję najchętniej wybieranego przez konsumentów cydru – pomimo wejścia na rynek nowych konkurentów dysponujących zarówno większym budżetem marketingowym, jak i liczniejszą organizacją sprzedaży.

W tym samym okresie polski rynek wina rósł na poziomie zbliżonym do poprzedniego roku, a z wyłączeniem dyskontów nie odnotował wzrostu.

Po zakończonej w ubiegłych latach restrukturyzacji biznesu fine wines zarówno sprzedaż detaliczna, jak i sprzedaż do rynku HoReCa rozwijały się dobrze i powróciły do trendu wzrostowego. Biznes fine wines, pomimo stosunkowo na razie niewielkiego udziału w sprzedaży skonsolidowanej, ma dobre perspektywy wzrostu, a przejęcie większościowego udziału w spółce Winezja.pl Sp. z o.o. umożliwi pełne wykorzystanie potencjału tego segmentu rynku.

Zagraniczne operacje Grupy AMBRA poprawiły swoje wyniki sprzedażowe i finansowe, przede wszystkim dzięki wzrostowi sprzedaży głównych marek w Rumunii i obniżce stawek akcyzowych na niektóre wyroby. Obecnie spółki zagraniczne przynoszą zyski i w przyszłości również powinny poprawiać wyniki na swoich rynkach - podaje spółka.

Sprostanie wyzwaniom polskich rynków cydru i wina wymagało od Grupy AMBRA rozbudowania organizacji sprzedaży i działu wsparcia sprzedaży, co przełożyło się na wzrost kosztów wynagrodzeń. Marża wygenerowana na rynku w roku 2014/2015 była niewystarczająca, żeby w pełni zrekompensować wzrost kosztów, a zysk operacyjny po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych był niższy niż rok temu. Grupa AMBRA nie zamierza jednak zmniejszać skali działania na rynku. Źródłem poprawy wyników będzie m.in. program optymalizacji kosztów w innych obszarach, którego efekty widoczne powinny być już w najbliższych kwartałach roku 2015/2016 - czytamy w komunikacie.

W 2014/2015 roku Grupa AMBRA kontynuowała optymalizację wykorzystania majątku: sprzedane zostały część działki w Rumunii oraz winiarnia w Czechach, a zysk operacyjny po uwzględnieniu zysków ze sprzedaży aktywów wyniósł ponad 34 mln zł i był wyższy niż rok wcześniej o 13 proc. Wypracowane w efekcie tych działań środki pieniężne z działalności operacyjnej w kwocie ponad 56 milionów złotych umożliwiły dalsze obniżenie zadłużenia oprocentowanego netto do poziomu 44 milionów złotych, sprowadzając wskaźnik dług/EBITDA do poziomu poniżej 1. Bardzo dobra kondycja finansowa pozwala po raz kolejny zaproponować akcjonariuszom zwiększoną dywidendę w wysokości 50 groszy na akcję, a pozostałą kwotę zysku przeznaczyć na inwestycje w dalszy rozwój biznesu.

Przychody Grupy Ambra w 2014 roku wyniosły 396 913 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.