Ambra: Wzrost sprzedaży win stołowych i musujących we wszystkich kanałach dystrybucji

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2016 11:05

W trzecim kwartale roku obrotowego 2015/2016 zakończonym 31 marca 2016 roku Grupa AMBRA zwiększyła przychody ze sprzedaży o rekordowe 15,4%. Najszybciej rosła sprzedaż na polskim rynku win stołowych i musujących oraz w Rumunii. Dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży osiągnięty został przede wszystkim dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży win stołowych i musujących we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce.

Jeszcze szybciej rosła sprzedaż na rynku rumuńskim, na którym Grupa AMBRA zwiększyła
udziały rynkowe w rynku win musujących oraz zwiększyła sprzedaż alkoholi mocnych. Pomimo
osłabienia złotego rentowność marży ze sprzedaży nie uległa znaczącemu pogorszeniu w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i wyniosła 40,2%.
Równolegle do wzrostu sprzedaży Grupa AMBRA kontynuowała prowadzone w poprzednich okresach programy optymalizacji kosztów operacyjnych i zwiększyła rentowność zysku brutto ze sprzedaży, który wyniósł 21,7 mln zł w trzecim kwartale roku obrotowego 2015/2016 i był o 4,0 mln zł, czyli o 22,5% wyższy niż przed rokiem.

Ze względu na sezonowość sprzedaży trzeci kwartał pozostał okresem, w którym Grupa AMBRA
ponosi stratę netto. Jednak dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży i optymalizacji kosztów operacyjnych strata przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej zmniejszyła się do poziomu 4,4 mln zł, czyli była niższa o 1,9 mln zł niż rok wcześniej. Biorąc jednak pod uwagę ujęty rok
wcześniej jednorazowy zysk na przejęciu większościowego udziału w spółce Winezja.pl Sp. z o.o. w
kwocie 1,3 mln zł, kwartalny wynik netto w bieżącym roku obrotowym był lepszy o 3,3 mln zł.

Podobnie jak w poprzednich latach w trzecim kwartale roku obrotowego Grupa AMBRA obniżyła
zadłużenie inkasując wpływy ze sprzedaży z drugiego, najlepszego kwartału. Na 31 marca 2016 roku
zadłużenie oprocentowane netto wyniosło 38,9 mln zł i było niższe niż rok wcześniej o 7,7 mln zł. Tym
samym wskaźnik dług/EBITDA spadł poniżej 1,0.

Tak silna dynamika przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale jest jednym z najwyższych
wskaźników wzrostu w tym okresie w ostatnich latach. Perspektywa dalszego rozwoju sprzedaży w
kolejnych kwartałach i trend zmniejszania zadłużenia powinny pozwolić nam utrzymać warunki do
kontynuowania naszej polityki wysokiej dywidendy – stwierdza Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO,
CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.

W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW w Warszawie S.A. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG, który jest światowym liderem w produkcji i dystrybucji win musujących. Jego akcje notowane są na giełdzie we Frankfurcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.