Amerykanie przestali lubić Starbucksa?

Autor: dlahandlu.pl za businessinsider.com 10 marca 2017 12:26

Starbucks może mówić o trudnym początku w 2017 roku. Problem sieci jest przyciągnięcie klientów do kawiarni. Z danych firmy badawczej XAD wynika, że Amerykanie mniej chętnie odwiedzają punkty Starbucksa. Rzecznik firmy XAD w rozmowie z Business Insider powiedział, że trudno jest wskazać konkretny czynnik, który doprowadził do zmiany. Pewne jest jednak, że Starbucks musi się zmierzyć z kwestiami operacyjnym oraz reputacją marki.

W styczniu br. Starbucks poinformował, że liczba transakcji spadła o 2 proc. w ostatnim kwartale, w dużej mierze ze względu na problemy spowodowane przez system zamówień telefonicznych. Firma twierdzi, że zatory utworzone przez falę zleceń mobilnych zniechęciły część klientów w kawiarniach. 

Firma musi się także zmierzyć z reakcją na słowa jej prezesa, Howarda Schultza, który ogłosił, że planuje zatrudnić 10.000 uchodźców na całym świecie w ciągu najbliższych pięciu lat w odpowiedzi na dekret prezydenta Donalda Trumpa.

Media odnotowują, że po tych słowach na niekorzyść zmieniło się postrzeganie marki Starbucks przez Amerykanów (consumer perception levels) i było najniższe od 2014 roku. Sieć kawiarni zebrała także liczne głosy krytyki za kubki w okresie bożonarodzeniowym. Zdaniem klientów były one "zbyt mało świąteczne".

Analitycy uważają, że na spadek sprzedaży w Starbucksie wpłynęła również ciepła zima. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10636

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane