PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Analitycy: Agresywna polityka promocyjna dyskontów odbije się na rentowności Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 26 sierpnia 2016 10:25

Analitycy: Agresywna polityka promocyjna dyskontów odbije się na rentowności Biedronki fot. Shutterstock

W opinii analityków Banku Haitong agresywna polityka promocyjna, która rozpętała się na rynku między dyskontami (oferowanie bonów na kolejne zakupy) będzie miała wpływ na rentowność sieci Biedronka.

W opinii analityków Haitong Bank, start tych akcji promocyjnych w końcówce sierpnia nie jest przypadkowy, gdyż moment powrotu uczniów do szkoły po wakacjach to bardzo ważny okres dla detalistów spożywczych. W tym roku efekt ten wzmocniony jest przez dodatkowy dochód rozporządzalny pochodzący z subwencji 500 +. W drugim kwartale było już kilka podobnych promocji, prowadzonych przez Lilda i Biedronkę i w opinii analityków był to jeden z czynników, bardzo dobrych wyników LFL osiągniętych przez Biedronkę w poprzednim kwartale, wzrostu wolumenu  sprzedaży sieci, który przełożył się na wzrost marży EBITDA Biedronki. Zdaniem analityków pomimo silnej konkurencji podobny efekt powtórzy się w 2H16.

22 sierpnia Lidl zaoferował klientom bon w wysokości 20 złotych za zakupy w wysokości 100 zł. Od 25 sierpnia sieć zwiększyła wartość bonu i za każde zakupy za 100 zł oferuje bon o wartości 30 zł na kolejne zakupy. Dodatkowo, każdy klient, który odebrał już bon o niższej wartości (20 zł) otrzyma na wymianę bon za 30 zł.

Z kolei Biedronka w promocji trwającej od 23 do 28 sierpnia oferowała klientom natychmiastowy rabat w wysokości 25 zł, ale za zakupy o wartości minimum 199 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,25

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7749

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 578490

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.