Analitycy: Biedronka ma już w rękach prawie 15 proc. polskiego rynku FMCG

Autor: PAP 7 marca 2013 23:11

Segment spożywczy branży detalicznej w II połowie 2012 r. roku zwolnił, mimo że właściciel sieci Biedronka Grupa Jeronimo Martins jest przekonana, że Biedronce udało się osiągnąć wzrost wyższy od rynku.

Najtrudniejszy był IV kwartał, kiedy wzrost wyniku był niższy niż 2 proc. r/r, a konkurencja Biedronki zanotowała ujemną sprzedaż w porównywalnych sklepach rzędu 6-7 proc.
Według zarządu, udział Biedronki w polskim rynku FMCG w 2012 roku zwiększył się do 14,7 proc. (+2 pp).
Zarząd zamierza otworzyć 290 sklepów brutto i 270 netto, w tym 100 sklepów w większych miastach Polski, oraz dwa centra dystrybucyjne w br. Wydatki inwestycyjne Biedronki w br. powinny osiągnąć 2 mld zł.
Średni paragon w Biedronce w 2012 roku był równy 27 zł (+3 proc. r/r). W br. powinna utrzymać się słaba konsumpcja. Do końca rok powinno powstać łącznie 100 sklepów sieci drogeryjnej Hebe. EBITDA tej sieci będzie prawdopodobnie nadal ujemna w br.
Przychody Biedronki w 2012 roku wyniosły 28 152 mln zł (+17,9 proc. r/r), pod wpływem 6,4 proc. wzrostu sprzedaży w porównywalnych sklepach i 16,8 proc. zwiększenia powierzchni sklepowej (o 252 sklepów). EBITDA wyniosła 2 308 mln zł (+22,2 proc. r/r), co implikuje 8,2 proc. marżę EBITDA (+30 pb r/r).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.