Analitycy: Biedronka ma już w rękach prawie 15 proc. polskiego rynku FMCG

Autor: PAP 7 marca 2013 23:11

Segment spożywczy branży detalicznej w II połowie 2012 r. roku zwolnił, mimo że właściciel sieci Biedronka Grupa Jeronimo Martins jest przekonana, że Biedronce udało się osiągnąć wzrost wyższy od rynku.

Najtrudniejszy był IV kwartał, kiedy wzrost wyniku był niższy niż 2 proc. r/r, a konkurencja Biedronki zanotowała ujemną sprzedaż w porównywalnych sklepach rzędu 6-7 proc.
Według zarządu, udział Biedronki w polskim rynku FMCG w 2012 roku zwiększył się do 14,7 proc. (+2 pp).
Zarząd zamierza otworzyć 290 sklepów brutto i 270 netto, w tym 100 sklepów w większych miastach Polski, oraz dwa centra dystrybucyjne w br. Wydatki inwestycyjne Biedronki w br. powinny osiągnąć 2 mld zł.
Średni paragon w Biedronce w 2012 roku był równy 27 zł (+3 proc. r/r). W br. powinna utrzymać się słaba konsumpcja. Do końca rok powinno powstać łącznie 100 sklepów sieci drogeryjnej Hebe. EBITDA tej sieci będzie prawdopodobnie nadal ujemna w br.
Przychody Biedronki w 2012 roku wyniosły 28 152 mln zł (+17,9 proc. r/r), pod wpływem 6,4 proc. wzrostu sprzedaży w porównywalnych sklepach i 16,8 proc. zwiększenia powierzchni sklepowej (o 252 sklepów). EBITDA wyniosła 2 308 mln zł (+22,2 proc. r/r), co implikuje 8,2 proc. marżę EBITDA (+30 pb r/r).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane