Analitycy: Biedronka pokaże mocną poprawę efektywności sprzedaży

www.portalspozywczy.pl 3 maja 2015 18:25

Analitycy Domu Maklerskiego mBanku prognozują, że modernizacja sklepów, zwiększenie oferty produktowej, mniejsza presja ze strony deflacji cen żywności i pozytywny wpływ spadku kursu euro/złoty powinny przełożyć się na wzrost przychodów w sieci Biedronka. Jednocześnie oceniają, że brak jest perspektyw powrotu do wysokiej dynamiki poprawy wyników spółki Jeronimo Martins w krótkim terminie.

Zdaniem analityków Domu Maklerskiego mBanku po wzroście ceny akcji Jeronimo Martins o 40 proc. YTD (ang. Year-To-Date), spółka jest wyceniona z 41 proc. premią do grupy porównawczej na EV/EBITDA 2015 r. oraz 20 proc. premią na P/E 2015 r.

Według analityków, tak wysoka kapitalizacja JM nie znajduje uzasadnienia ze względu trzy trzy kwestie. Po pierwsze ograniczenie tempa rozwoju sieci Biedronka do 4,7 proc. 2014-17P CAGR (vs. 11,9 proc. 2010-14 CAGR). Po drugie oczekiwane obniżenie rentowności EBITDA sieci Biedronka do odpowiednio 6,6 proc. oraz 6,7 proc. w latach 2015/16 (vs. 7,8 proc./6,8 proc. w latach 2013/14). I po trzecie presji na wynik EBITDA z tytułu rozwijania sieci Hebe oraz Ara. Wszystkie te czynniki powinny przełożyć się na niższą dynamikę wzrostu EBITDA (7,9 proc. 2014-17P CAGR vs. 15,7 proc. 2010-13 CAGR).

Biorąc pod uwagę zmniejszenie tempa poprawy wyników JM oraz brak perspektyw powrotu do wysokiej dynamiki w krótkim terminie, analitycy DM mBanku uważają, że obecna wycena spółki nie jest uzasadniona. Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji dla JM z zaleceniem inwestycyjnym redukcji oraz ceną docelową 10,70 EUR/akcję (8,4 proc. potencjał spadku).

Powrót do wysokich wzrostów wyników możliwy po roku 2017. Jeronimo Martins ograniczyło plany dotyczące rozwoju sieci Biedronka, jednocześnie stawiając na rozwój sieci drogerii Hebe w Polsce oraz dyskontów Ara w Kolumbii.

Według analityków DM mBanku pływ obydwu biznesów na wyniki spółki można rozpatrywać w perspektywie średnio i długoterminowej. W latach 2015-17 oczekują oni negatywnej presji na wynik EBITDA grupy z tytułu nowych biznesów na średniorocznym poziomie 56 mln euro. Wydatki na rozwój Hebe oraz Ara będą jednym z czynników wpływających na spadek dynamiki zysku netto z 33,9 proc. 2010-13 CAGR do 14,4 proc. 2014-17P CAGR.

Eksperci prognozują, że modernizacja sklepów, zwiększenie oferty produktowej, mniejsza presja ze strony deflacji cen żywności (od drugiej połowy 2015 r.) i pozytywny wpływ spadku kursu euro/złoty powinny przełożyć się na 8,5-proc. (2014-17P CAGR) wzrost przychodów w sieci Biedronka (vs. 17 proc. 2010-13 CAGR). Pozwoli to spółce zbliżyć się do celu strategicznego 11 mld euro w 2017 r. z przychodami na poziomie 10,78 mld euro.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.